جوان تازه مسلمان فنلاندی علت اصلی اسلام آوردنش را جاذبه‌های دین اسلام و رسیدن به آرامش درونی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۶۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، این جوان فنلاندی صبح امروز با حضور در دفتر مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و ادای شهادتین به اسلام گروید و مذهب تشیع را برگزید.

وی که بعد از اسلام آوردن نام رضا را برای خود برگزید، احساس خود را این گونه توصیف کرد: تصور من نسبت به اسلام پیش از این بسیار کلی بود و آگاهی زیادی نسبت به این دین نداشتم، اما با این انتخاب نگاهم به این دین تغییر کرد و احساس می‌کنم به واقعیت زندگی نزدیک‌تر شده‌ام.

وی افزود: معلم هستم و شاگردان بسیاری از مذاهب مختلف در مدرسه تحصیل می‌کنند و همین اتفاق زمینه آشنایی با اسلام را برایم فراهم کرد.

رضا اصلی‌ترین عامل این انتخاب را حس درونی توصیف کرد و ادامه داد: احساس خاصی نسبت به این دین در ابتدا نداشتم، اما وقتی از نزدیک با احکام و دستورات آن آشنا شدم حس کنجکاوی و پرسشگری من تحریک شد و ترغیب شدم تا برای یافتن پاسخ پرسش‌ها مطالعه کنم.

این جوان تازه مسلمان، اسلام را کامل‌ترین دین الهی ذکر کرد و گفت: زمانی که با قرآن آشنا شدم بسیار مشتاق بودم تا با مفاهیم آن آشنا شوم، لذا آن را با ترجمه مطالعه کردم و بسیار منقلب شدم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حس خوبی دارم، بسیار سبک شدم و تلاش می‌کنم تا با خواندن کتاب و مقاله جزئیات بیشتری راجع به این دین بدانم و با نظرات و دیدگاه‌های شخصیت‌های برجسته مسلمان آشنا شوم.

رضا با بیان اینکه فنلاند کشوری مهاجرت پذیر است و مردم آزادانه می‌توانند با هر تفکر و عقیده‌ای زندگی کنند، افزود: اگر کسی تمایل به مسلمان شدن داشته باشد به او کمک خواهم کرد تا آگاهانه مسیر درستی را انتخاب و در دنیایی که آشفتگی بسیاری وجود دارد به آرامش درونی برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها