مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
وقف سرمایه‌ای بین نسلی است و ما نیز نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۰۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه ارتقای سهم وقف در علم و فناوری در کشور سرمایه گرانقدری است، گفت: وقف سرمایه‌ای بین نسلی است و ما نیز نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ارتقای سهم وقف در علم و فناوری است، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ارتقای سهم وقف در علم و فناوری را بر اساس دستورات مقام معظم رهبری نهایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سهم وقف در علم و فناوری در کشور سرمایه گرانقدری است، اظهارداشت: وقف سرمایه‌ای بین نسلی است و ما نیز نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان و توسعه سهم وقف در این بخش، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است، اضافه کرد: این اقدام برای ترویج فرهنگ وقف و در بستر ایجاد موقوفات جدید برای علم و فناوری انجام شده است. 

جنتی با اشاره به برنامه اوقاف در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی و علمی در حوزه وقف و فناوری بیان کرد: در این راستا از پایان‌نامه‌های موضوعی وقف حمایت می‌شود، اما اگر طرح‌هایی نیز باشد که توجیه اقتصادی داشته باشد، با توجه به نیات واقفان در این بخش نیز از نخبگان حمایت خواهد شد. 

وی با بیان اینکه از سیاست‌های کلان اوقاف مشارکت در طرح‌های دانش بنیان است، افزود: در این راستا علاوه بر حمایت مالی مشاوره اقتصاد و اجتماعی نیز ارائه می‌‎شود.

 

ارسال نظرات