مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:
امسال نود و نهمین سالروز تاسیس ثبت احوال در کشور است و ۹۹سال مرزبانان هویت تا کنون درراین عرصه تلاش نموده اند.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۱۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاسیس ثبت احوال در سال ۱۳۰۵در زنجان خبرداد و گفت: در این مدت تا انقلاب خیلی از مواردی بوده است که مردم در رابطه با هویت و تابعیت به صورت مدون گردآوری شد، و پس از انقلاب طرح های متعددی در این باره انجام شد و امروزه غنی ترین پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ایجاد شده است.

سید علی شفیعی با اشاره به سامانه جامع ثبت احوال افزود: جامع‌ترین سامانه هویت و تابعیت مردم ایران که در اختیار دارد سیستم ثبت احوال است.

وی با اشاره به آمار وفات اظهار داشت: در هشت ماهه سالجاری سه هزارو ۱۴۲ واقعه وفات در استان زنجان به ثبت رسیده و طی این آمار در استان زنجان هزارو 931 نفر در شهرها و هزارو ۲۱۱ نفر در روستای های استان زنجان به ثبت رسیده است.

سید علی شفیعی تصریح کرد: ۲۸.۵ درصد از ولادت ها در استان زنجان به مادران در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال تعلق دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: طی شش ماهه سال جاری ۵ هزار و ۴۶ واقعه ازدواج در استان رخ‌داده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۱۹ واقعه شهری و ۵۲۷ واقعه روستایی است.

وی با اشاره به آمار طلاق در استان زنجان اظهار داشت: واقعه طلاق هم ۹۵۷ مورد بوده که از این تعداد ۹۱۵ واقعه طلاق شهری بوده و ۴۲ واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به طرح در دست اقدام ثبت احوال تصریح کرد:کارت ملی هوشمند از مزایای بسیاری برخوردار است از جمله امضای دیجیتال و فعال شدن کارت با حضور صاحب کارت و عدم سوء استفاده از این کارت است.

سید علی شفیعی با اشاره به اتمام تاریخ کارتهای ملی تصریح کرد: در این میان مهلت کارت‌های ملی کاغذی تا پایان امسال است و شهروندان تا این بازه زمانی فرصت دارند نسبت به تعویض کارت خود اقدام نمایند و ۱۲ اداره در استان و ۱۶ دفتر پیشخوان آماده اخذ درخواست مردم هستند و در مجموع ۴۰ ایستگاه کاری برای این امرپیش بینی شده است.

وی با اعلام آمار دریافت کنندگان کارت ملی در استان اشاره نمود و افزود: تا پایان آبان ۷۹۶ هزار و ۸۴۹ نفر در استان زنجان کارت ملی دریافت کرده‌اند و از افراد واجد شرایط در استان تنها۴۶.۷ درصد کارت ملی هوشمند دریافت نموده‌اند.

ارسال نظرات