مدیرکل ثبت‌ احوال استان مرکزی گفت: 6 هزار و 466 مورد ازدواج در این مدت ثبت شده که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 14.8 درصد کاهش در این بخش بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۳۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یزدان خسروی مدیرکل ثبت‌ احوال استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان در هشت ماهه نخست امسال گفت: در استان مرکزی افراد واجد شرایط برای ثبت نام کارت ملی هوشمند حدود یک میلیون و 117 هزار نفر هستند که تا پایان آبان‌ماه امسال از این تعداد تنها 46 درصد برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بالاترین آمار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در استان مربوط به سال 95 است. از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه 136 هزار و 163 نفر، ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود را انجام داده‌اند که در مجموع 518 هزار و 421 نفر این فرایند را انجام داده که از این تعداد 17 هزار و 921 نفر برای دریافت کارت خود هنوز مراجعه نکردند.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان مرکزی با اشاره به ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در استان تصریح کرد: استان مرکزی پوشش 99.9 درصدی وقایع چهارگانه را دارد و بر همین اساس رتبه اول پوشش ثبت وقایع حیاتی را در کشور را به خود اختصاص داده است.

خسروی گفت: در هشت ماهه نخست امسال، 14 هزار و 423 مورد ولادت در استان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.2 درصد کاهش داشته است، ‌همچنین متوسط ثبت ولادت در استان روزانه 58.63 مورد است.

وی به آمار ولادت‌های ثبت شده در استان هم اشاره کرد و گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت 7 هزار و 342 نوزاد پسر و مابقی دختر بوده‌ است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان مرکزی تصریح کرد: در مدت مذکور 5 هزار و 181 مورد فوتی ثبت شده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد افزایش داشته است.

خسروی به امار ازدواج‌های ثبت شده در ایتان هم در 8 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 466 مورد ازدواج در این مدت ثبت شده که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 14.8 درصد کاهش در این بخش بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 125 مورد طلاق در استان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.6 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی میانگین سنی جمعیت استان مرکزی را 31.4 سال عنوان و خاطرنشان کرد: استان مرکزی سومین استان پیر کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات