در مرز ایران و ترکیه صورت گرفت؛

انهدام باند بزرگ بین‌المللی قاچاق هروئین

گمرک ایران از انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق هروئین توسط ماموران گمرک خبر داد و اعلام کرد: ماموران گمرک در یک عملیات پیچیده‌ با هوشیاری و به کمک سگ‌های موادیاب موفق شدند مقدار 80 کیلوگرم هروئین را از یک خودروی سواری شاسی بلند سانتافه کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۳۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از فارس، قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر قصد داشتند این محموله سنگین هروئین را با یک خودروی لوکس و با شماره کاپوتاژ از مرز عبور داده و از طریق ترکیه به بازارهای مصرف در کشورهای اروپایی برسانند.

این باند بزرگ قصد داشت با جاسازی بسیار ماهرانه هروئین در داخل یک خودروی سواری لوکس اقدام به ترانزیت هروئین از طریق ایران به ترکیه و از آنجا به اروپا کند اما سگ‌های مواد یاب گمرک ایران در این عملیات موفق شدند مقدار 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را از داخل این خودروی سواری کشف کنند.

قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر می‌خواستند این مقدار مواد مخدر را از طریق گمرک رازی در مرز ایران و ترکیه خارج کنند که شگرد این باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با هوشیاری ماموران گمرک رازی و به کمک سگ‌های مواد‌یاب خنثی شد و در این عملیات مقدار 80 کیلو گرم هروئین از قاچاقچیان کشف و ضبط گردید و متهم شماره یک این باند دستگیر شد.

انهدام باند بزرگ بین‌المللی قاچاق هروئین و کشف 80کلیو هروئین

این مقدار هروئین به طرز بسیار ماهرانه‌ای پس از برش دادن صندوق عقب خودروی سانتافه کف خودرو جاسازی شده بود اما این ترفند قاچاقچیان بین‌المللی موادمخدر با رهگیری اطلاعات خودروهای ورودی و خروجی و به کمک سگ‌های موادیاب توسط ماموران گمرک کشف شد.

قاچاقچیان که یکی از پیچیده‌ترین فنون جاسازی مواد مخدر را به‌کار برده بودند و با برش کف یک خودروی لوکس قصد داشتند با اغفال ماموران گمرک ایران نسبت به انتقال این محموله به کشور ترکیه و از آنجا به اروپا اقدام کنند اما در برابر گمرک برتر دنیا در مبارزه با قاچاق ناکام ماندند.

این دومین باند بین‌المللی قاچاق هروئین است که در هفته‌های اخیر با هوشیاری ماموران گمرک متلاشی می‌شود. پیش از این از یک باند دیگر ماموران گمرک به کمک سگ موادیاب موفق شدند مقدار 74 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کنند.

گمرک ایران برترین گمرک جهان در مبارزه با قاچاق در دنیا به شمار می‌رود که بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک رتبه نخست دنیا در مبارزه با قاچاق را در سال 2017 به خود اختصاص داده است.

این یازدهمین عملیات موفق مربیان سگ‌های موادیاب در کشف محموله‌های سنگین مواد مخدر در سال جاری است و پیش از این پنج محموله سنگین تریاک در گمرک غرب تهران، دو محموله تریاک در فرودگاه امام‌خمینی(ره)، یک محموله  بذر ماده مخدر گل در گمرکات ماهیرود ودوغارون و یک محموله هروئین در گمرک رازی به کمک سگ‌های موادیاب گمرک کشف و ضبط شده بود.

ماموران گمرک در سال جاری به کمک سگ‌های موادیاب و تجهیزات کنترلی پیشرفته همچنین رصد اطلاعات محموله‌ها به کمک سامانه‌های الکترونیکی موفق شدند بیش از 50 تن انواع مخدرهای سنتی، صنعتی و پیش‌ساز مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار