خبرهای داغ:
از تعدادی از آثار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در سالن همایش‌های غدیر شهر قم رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۵۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ابتدای این مراسم با اشاره به ارائه محصولات دفتر تبلیغات قم در فضای مجازی اظهار کرد: اکنون همزمان با چاپ کتاب‌های این دفتر، نسخه دیجیتال آن در فضای مجازی عرضه می‌شودY در دفتر تبلیغات در کنار پژوهش‌های بنیادین به پژوهش‌های کاربردی توجه می‌شود.

وی افزود: سابقه پروژه فرهنگ قرآن به پیش از پیروزی انقلاب می‌رسد و پژوهشگران زیادی برای تدوین آن زحمت کشیدند، با این وجود هنوز برخی از نهادهای فرهنگی از این کتاب فرهنگ قرآن استفاده نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی نیز در ادامه مراسم گفت: حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن دارند، البته باید فناوری پژوهش و نیز زبان بین الملل را در حوزه‌ها مورد توجه قرار بدهیم، اگر بخواهیم محصولات حوزه در دنیا مورد استقبال قرار بگیرد، باید با زبان مخاطب دست به تولید محصول بزنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در ادامه مراسم با اشاره به ضرورت تغییر نظام آموزش حوزه خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی پژوهش در حوزه‌های علمیه صورت بگیرد و تمام طلبه‌ها و اساتید پژوهشگر باشند، همچنین باید نظام آموزشی در حوزه‌های علمیه از نظام آموزشی حفظ محور به نظام آموزشی پژوهش محور تغییر پیدا کند و این مساله نیاز به همت بزرگی دارد، حفظ محوری وابسته به قدرت حافظه افراد است.

در بخش پایانی مراسم از تعدادی از آثار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی رونمایی و از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته پژوهش و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها