خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر قم تاکید کرد

مخالفت شورای شهر با حذف فضای سبز محدوده کمربندی امام علی(ع)

نایب رئیس شورای شهر قم بر مخالفت شورای شهر با حذف فضای سبز محدوده کمربندی امام علی(ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۶۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از طرح ایمن‌سازی کمربندی امام علی(ع) در محور غربی شهر قم، با اشاره به وضعیت شهر قم از نظر سرانه‌های سبز اظهار کرد: قم با توجه به آب و هوای خشکی که دارد از نظر سرانه‌های سبز دارای شرایط مناسبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات گسترده‌ای در زمینه حفظ و توسعه فضای سبز در شهر قم اجرایی شده و نسبت به عدم قطع درختان حساسیت بیشتری بوده است افزود: حفظ فضای سبز شهر قم در تمام پروژه‌های عمرانی باید اولویت باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی پروژه کمربندی امام علی(ع) تصریح کرد: از زمانی که این طرح در شهر قم مطرح شده شورا موضع مثبت و موافقی نسبت به آن داشته اما باید توجه داشت که باید در مسیر اجرای آن منطقی و صحیح حرکت شود.

وی حفظ فضای سبز محدوده کمربندی امام علی در روند اجرای طرح ایمن‌سازی را امری ضروری خواند و تصریح کرد: با تلاش‌های بسیار زیادی فضای سبز در محدوده کمربندی امام علی ایجادشده و این فضای سبز باید حفظ شده و آسیبی به آن وارد نشود.

بختیاری با تاکید بر اینکه شورای شهر قم مخالف حذف فضای سبز محدوده کمربندی امام علی است افزود: شهر قم از نظر سرانه‌های فضای سبز با مشکل روبه رو است و باید روز به روز بر فضاهای سبز شهر افزوده شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز محدوده ایمن‌سازی کمربندی امام علی بالغ بر 6 کیلومتر است گفت: چندین هزار درخت در این محدوده کاشته شده و رشد کرده است و اجرای این طرح خسارت یا لطمه‌ای بر آن‌ها وارد کند.

وی ایمن‌سازی و نصب نیوجرسی در محدوده کمربندی امام علی با حفظ فضای سبز موجود با مطلوب خواند و افزود: اگر نصب نیوجرسی‌ها منجر به لطمه وارد شدن به فضای سبز موجود در این محدوده شود باید تدابیر لازم برای کنترل و مدیریت این طرح صورت گیرد.

بختیاری با تاکید بر اینکه تا این مرحله از اجرای پروژه اقدامی در مورد قطع درختان صورت نگرفته است خاطرنشان کرد: در صورت وقوع این مساله باید سریعاً تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار