سرهنگ پاسدار دامغانی در مراسم افتتاح پایگاه علمی بسیج شهید بسطامی شاهرود گفت: حرکت جهادی در حوزه علم و تبدیل شدن به یک محصول کار اصلی بسیج علمی است و اهداف و برنامه دارد و ماحصل این کار را ما در شهرستان چند سالی است که انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۶۹۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در مراسم افتتاح پایگاه بسیج علمی شهید بسطامی شاهرود در کانون جوانان بسیج این شهر در سخنانی با اشاره به اینکه از اهداف امام راحل در موضوع انقلاب اسلامی، تمدن سازی است اظهار کرد: این تمدن سازی با ابزار و وسایل و زیر شکل می‌گیرد و امام راحل بهترین بستر در حوزه تمدن سازی را پرداختن به علم بیان می‌کنند.
وی افزود: امام که بسیجرا تشکیل داد قبل از جنگ بود و هم ارتش و سپاه وجود داشت و نیاز به یک نیروی دیگر نبود و مدل دیگری هم به مانند بسیج وجود نداشت و عنایت الهی بود و با پایه تفکری که امام داشت بنا نهاده شد و علت تشکیل این بود که مردم اداره جامعه نقش داشته باشند و حتی در مسائل نظامی تکیه بر این بود بسیج نقش آفرینی کند.
دامغانی خاطر نشان کرد: در سال ۶۷ بعد از پایان جنگ و کمرگ شدن محوریت نظامی بسیج، امام در پیام خود بر تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی تاکید فرمودند که نگاه امام را در تمدن سازی نشان می‌دهد.
فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه در بستر سازی و شکل گیری تمدن اسلامی امام اولین اقشاری که توجه می‌دهند بسیج طلاب و دانشجویی تصریح کرد: امام نگاه ویژه در حوزه علم داشته و حضرت آقا هم عنوان می‌کند دانش و علم اقتدار آفرین است و کسی که علم داشته باشد دست برتر دارد و نداشته باشد دست قدرتمندی بر روی او خواهد بود.
وی با مطرح کردن این سوال که چرا امام اعتقاد به حضور مردم به شکل بسیج در عرصه‌های مختلف جامعه داشت و مردم نهاد اداره شود و تشکل‌هایی مثل بسیج ایجاد شود گفت: امام بر اجرای کار میان تاکید داشت که از قالب‌های معمول خارج شویم و نیاز به کار جهادی با شکل دهی به بدنه فعال جامعه باید اجام شود و بسیج و نهاد‌های دیگر را تشکیل داد.
دامغانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در باب حل شدن همه مشکلات ملت تاکید کرد: رهبری انقلاب سه دسته کار را مورد توجه قرار می‌دهند که اول حفظ ایمان و صراط مستقیم و در ادامه خودباوری و اعتماد به نفس و کار جهادی کردن در عرصه‌های مختلف مثل جهاد علمی و عملی را مورد تاکید قرار داده اند که جای تامیل دارد.
وی با اشاره به بسیج علمی گفت: بسیج علمی در کنار اقشار بسیج، رسالت دارد کار جهادی در حوزه علم که جای خود، پیوند ایجاد کند بین مباحث علمی و نیازمندی‌های روزمره کشور چه صنعت و چه شئون مختلف مردم.
دامغانی با بیان اینکه رهبری مطرح فرمودند: تجمیع امکانات و ظرفیت‌ها را بسیج انجام می‌دهد تصریح کرد: بسیج بدنه فعال جامعه در همه اقشار است و نیروی انسانی لازم وجود دارد و زیر ساخت و امکانات و موارد مورد نیاز با تجمیع ظرفیت‌های بالقوه که وجود دارد ایجاد می‌شود که نمونه آن نمایش فصل شیدایی است که با وجود نداشتن اعتبار مالیبا تجمیع ظرفیت‌ها در اقشار و ادارات و کار جهادی انجام شد.
فرمانده سپاه شاهرود تاکید کرد: در عرصه علمی با توجه به نخبگانی که داریم شناسایی و توانمندسازی و حمایت از طرح‌ها و پشتیبانی و عملیاتی و تجاری سازی طرح‌ها را بسیج علمی انجام دهد تا ما یک پیشرفت در حوزه علمی و اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال داشته باشد.
وی اظهار کرد: حرکت جهادی در حوزه علم و تبدیل شدن به یک محصول کار اصلی بسیج علمی است و اهداف و برنامه دارد و ماحصل این کار را ما در شهرستان چند سالی است که انجام شده است.
دامغانی افزود: با ایجاد پایگاه علمی و هسته‌های علمی، توانمندسازی و تجمیع ظرفیت‌ها و امورات بسیج علمی انجام و در شهرستان بتواند نقشی ایفا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها