سید ساجد یعقوبی
رئیس فاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل:
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان با بیان اینکه دانشگاهیان پرچمدار برنامه های فرهنگی هستند،گفت: بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است.
کد خبر: ۸۹۶۵۸۱۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

بصیرت افزایی مهمترین وظیفه دانشگاهیان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس فاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جلسه شورای فرهنگی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاهیان پرچمدار برنامه های فرهنگی جامعه هستند،گفت: سنگین ترین وزنه از لحاظ علمی و فرهنگی بر عهده دانشگاهیان است.

وی افزود: دانشگاهیان باید در کنار اجرای برنامه های ملی و مذهبی به فکر پرورش اخلاق و منش حرفه ای نیز باشند، چرا که دانشگاه مرکز علم، و تربیت اندیشه و خرد است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی درادامه سخنان خود به تبیین اهمیت بصیرت افزایی در جامعه پرداخت و گفت: یکی از معضل هایی که هم اکنون همه ما دچار آن هستیم این است که به جای اصلاح خود به فکر اصلاح دیگران هستیم.

حسنی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بصیرت، چراغ تشخیص حق از باطل است و دانشگاه ها باید در بصیرت افزایی عموم مردم بکوشند، چراکه بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه از آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری برنامه های حماسه 9 دی و دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر باید به درستی تبیین و ارائه شود.

وی با بیان اینکه روحیه ولایت مداری، اخوت اسلامی و اولویت فرهنگ از شاخصه های اساسی دانشگاهیان استان است، گفت: در اجرای برنامه های ملی و مذهبی نیز باید این سه عنصر ملاک عمل قرار گیرند.

عباس فنی اصل رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تعامل مثبت و حضور فعال و موثر دانشگاه های استان در برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی گفت: حماسه 9 دی مرهون لطف الهی و مدیون راهنمایی های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه سه مبحث وحدت، حضور فعال مردم و اطاعت از ولایت فقیه در اجرای این مراسمات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: نشست بصیرتی، برنامه ویژه استانی 9 دی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی از جمله برنامه های اجرایی به مناسبت حماسه 9 دی و دهه فجر هستند. 

ارسال نظرات