معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به عزم جزم مدیران استان در ریشه کنی بیسوادی گفت: در دو سال اخیر هم استان ما در انسداد مبادی بی سوادی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۸۹۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان یوسفی، معاون سواد آموزی اموزش و پرورش استان کردستان امروز به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج اظهار کرد: در هیچ کشوری در جهان مانند ایران برای باسوادی مردمش تلاش نشده و مسئولین کشورمان و دست اندر کاران این حوزه نهایت تلاش را از ابتدای انقلاب تاکنون برای باسواد‌ی مردم انجام داده است.

وی باشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی افزود: نهضت سواد آموزی از تاریخ ۷ دی سال ۵۸ به فرمان بنیان گذار انقلاب تشکیل شد و از همان سال تا کنون فعالیت‌های چشم گیری در ریشه کنی کردن بی سوادی در سراسر کشور صورت گرفت.

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز که در دهه چهارم اتقلاب هستیم حدود ۸۰ درصد از جامعه ما باسواد و کمتر از ۳۰ درصد بی سواد هستند.

یوسفی اذعان کرد: بر اساس سر شماری نفوس و مسکن سال ۹۵، کردستان در رشد شاخص خالص با سوادی دومین استان کشور است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین مسئولین و مردم پیام تاریخی امام راحل (رحمت الله) را به خوبی برای ریشه کن کردن بی سوادی درک کرده اند و خوشبختانه روز به روز بی سوادی در جامعه کمتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته نهضت سواد آموزی در استان افزود: با توجه به روز شمار برنامه‌های هفته نهضت سواد آموزی استان نیز برنامه‌های در این راستا از جمله همایشی تجلیل از مدیران و مدرسان با حضور مسئولان، غبارروبی مزار شهدا و مسابقه ورزشی کوهنوردی و ... برگزار خواهد شد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در پایان با قدر دانی از اصحاب رسانه استان خاطرنشان کرد: از شما در خواست داریم بیشتر از گذشته ما را در اطلاع رسانی برنامه‌های این نهاد به ویژه ریشه کردن بی سوادی در استان یاری دهید، زیرا شما پل ارتباطی مردم و مسئولین هستید.

وی با بیان اینکه همچنین بیشترین با سوادی در شهر سنندج با بیش از ۸۴ درصد است، اذعان کرد: در رنج سنی ۶ تا ۳۰ سال نرخ باسوادی مردم کردستان بالاتر از میانگین کشوری، در ۳۰ تا ۳۹ سال هم تراز با میانگین کشوری است و متاسفانه بیشترین آمار بی سوادان ما از ۳۹ سال به بالا است.

یوسفی بیان کرد: متاسفانه بیشترین بی سوادی در سن بالای ۳۹ سال به بالا است این هم به این دلیل که افراد تمایلی به سواد ندارند البته در این زمینه نیز فعالیت‌های زیادی برای باسواد کردن این افراد نیز انجام شده است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات