در جلسه کارگروه اشتغال در بخش سرفیروز آباد مطرح شد
فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه گفت: سپاه ناحیه عشایری می تواند اقداماتی را در زمینه اعزام مربی جهت آموزش های لازم به مردم و آشنایی با فضای اشتغال و پرداختن به مشاغل زود بازده انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۰۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش  سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، جلسه کارگروه اشتغال با حضور فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، مدیران کل منابع طبیعی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، مدیرکل امور عشایر، معاون، فرماندار و مدیر کل سرمایه‌گذاری استانداری در بخش سرفیروز آباد برگزار شد.

در این جلسه "هزارخانی" فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اظهار داشت: بخش سرفیروز آباد بخصوص منطقه عثمانوند و جلالوند جز مناطق محروم بشمار می آید که با توجه به ظرفیت خوب منطقه متاسفانه اکثرا بیکار و در فقر به سر می برند هدف از تشکیل این جلسه ایجاد بستر اشتغال زودبازده در مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه ناحیه عشایری می تواند در زمینه اعزام مربی آموزش های لازم جهت آشنایی مردم با فضای اشتغال و پرداختن به مشاغل زود بازده اقدام نماید.

هزارخانی با بیان اینکه در این گروه قصد داریم فضایی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند خودشان مشکلاتشان را حل کنند، افزود: امید داریم با کمک مسئولان مربوطه بتوانیم فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری را در بحث اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در بین اقشار مختلف جامعه عملیاتی کنیم.

شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی گفت: منطقه عثمانوند و جلالوند جز محرومترین مناطق استان هستند و در حالی از ظرفیت های خوبی برخوردار است و جز مناطق خوش آب وهوا است.

وی افزود: در بحث درختکاری با کمک مردم روستا می توان در فصل درختکاری روستاها را از این حیث احیاء کنیم.

در این جلسه خسروی مدیر کل سرمایه گذاری استانداری، با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی با نرخ ۸ درصد، با حداقل درخواست ۲ میلیارد ریال به متقاضیان در نقاط روستایی  پرداخت می‌شود.

وی افزود: افراد شناسایی شده ابتدا باید طریق بخشداری معرفی شده تا تسهیلات بنا به طرح مدنظربه متقاضی واگذار شود.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری تصریح کرد: تسهیلات واگذارشده در تمامی سرفصل‌های فعالیت در روستاها مانند آب کشاورزی، گلخانه، شیلات، صنعت گردشگری، مرمت و احیا اماکن تاریخی قابلیت پرداخت تسهیلات را به استثنای دام و طیور دارد.

وی ادامه داد: پس از ارائه طرح و تایید در کمیته اشتغال شهرستان و اعلام به کارگروه استانی مستقر در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، تصویب نهایی در این کارگروه و معرفی به بانک است.

درادامه مهندس حیدری بیان کرد: اداره شیلات در زمینه آموزش متقاضیان پرورش ماهی و گردشگری آمادگی کامل دارد وهیچ ممنوعیتی در این زمینه نداریم.

وی افزود: در این منطقه با آب وهوا مناسب بهترین مکان برای پرورش ماهی است و می توان در زمینه اشتغالزایی گام های خوبی برداشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات