نشریه نشنال اینترست نوشت: استراتژی ترامپ درباره ایران، به دلیل غافل شدن از تضمین‌های معتبر و تمرکز بیش از حد روی تهدیدات، شکست می‌خورد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۱۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی تحت عنوان «چرا استراتژی ترامپ درباره ایران شکست خورد؟» به بررسی راهبرد جدید آمریکا درباره ایران پرداخته و دلیل موفق نشدن آن را برشمرد.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه فرصت 60 روزه کنگره برای تصمیم‌گیری درباره بازگرداندن تحریم‌های ایران – که درپی برجام برداشته شده بود – تمام شد، آمده است: استراتژی جدید آمریکا با هدف وادار کردن ایران به تغییر رفتار و همچنین متحدان اروپایی به همراهی با واشنگتن علیه توافق هسته‌ای است.

نشنال اینترست با بیان اینکه ترامپ در این رویکرد جدید حتی خواستار تغییر رژیم ایران شده است، نوشت: اما این رویکرد از نبود چند مولفه کلیدی برای موفقیت، رنج می‌برد. این رویکرد بیش از حد روی تهدیدات تمرکز کرده، نقش ترغیب کننده‌ها و تضمین‌های قانونی را نادیده گرفته و از تعامل دیپلماتیک غافل شده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: ترامپ فراموش کرده اجبار و تهدید زمانی موفق است که تضمین معتبری داده شود که اگر (کشور) هدف از درخواست‌های آنها تبعیت کرد، شاهد خویشتن‌داری متقابل خواهد بود.

نشنال اینترست بابیان اینکه ترامپ اما نشان داده که حتی اگر ایران امتیازهای بیشتری بدهد، توافق را لغو می‌کند، تاکید کرد: تهدید بدون تضمین معتبر، فقط قلدری است و نباید انتظار داشت که موفق شود.

در پایان این یادداشت به رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا توصیه شده است که اگر می‌خواهند واقعا برجام را تغییر داده، توسعه موشک‌های بالستیک ایران را متوقف کرده و نفوذ منطقه‌ای آن را کاهش دهند، باید اهمیت حفظ تضمین‌های معتبر را دریافته و از تهدیدات بیشتر اجتناب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات