علی‌رغم انتقادات بین‌المللی از میانمار به خاطر ظلم و جنایت علیه مسلمانان روهینگیا، ارتش این کشور به رزمایش مشترک با آمریکا و تایلند دعوت شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۱۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، ارتش میانمار که متهم به قتل‌عام و نسل‌کشی مسلمانان در روهینگیا است، برای شرکت در رزمایش نظامی بین‌المللی مشترک آمریکا و تایلند دعوت شد.

«کریستوفر لوگان» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری «رویترز» گفت تایلند، ارتش میانمار را برای حضور به عنوان ناظر در رزمایش سالانه «کبرای طلایی» دعوت کرد.

در این رزمایش هزاران نیروی نظامی آمریکایی، تایلندی و دیگر کشورهای آسیایی شرکت خواهند داشت.

ارتش میانمار که از سوی مجامع بین‌المللی به خاطر محاصره، کشتار، ممانعت از رسیدن کمک‌های بشری و تبعید مسلمانان روهینگیا مورد انتقادات شدید واقع شده، قرار است نقش نظارت بر امور انسانی و امدادرسانی در این رزمایش را برعهده داشته باشد.

یک مقام ارشد در اداره اطلاعات نیروهای مسلح تایلند به رویترز گفت که هنوز معلوم نیست میانمار این دعوت را قبول کند اما تایلند مشتاق حضور این کشور است.

وی در مواجه با سوال درباره کشتار مسلمانان روهینگیا گفت: «آن یک مسئله جداگانه و سیاسی است. ما نظامی هستیم. این یک رزمایش نظامی است و ما هرگز درباره آن صحبت نکردیم.»

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال 2012 مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند. 

تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده و هزاران نفر (140 هزار حداقل) از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات