خبرهای داغ:
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در طول ده سال گذشته ۴۵طرح تحت پوشش طرح قرار داشتند و در حال حاضر ۳۲ محله فعال در سطح استان تحت پوشش این طرح قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۲۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین کارگاه آموزشی طرح حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا طبیعی (محب) و تقویت تیم فوریتی معاونت پیشگیری بهزیستی استان قزوین با حضور نمایندگانی از ادارات ذیربط در سالن باغستان برگزار شد.

۳۲ محله تحت پوشش طرح حمایت های روانی و اجتماعی در طرح محب
زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به لزوم آشنایی مردم با روش های پیشگیری در بحران ها بیان کرد: استان قزوین جزو اولین استان هایی است که طرح حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا به عنوان پایلوت در آن انجام شد.
وی گفت: این طرح با هدف حمایت های روانی و اجتماعی و ایجاد فضای خود مراقبتی برای عموم افراد است که بتوانند تا رسیدن گروه های امداد خود مراقبتی را انجام دهند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: انجام این طرح به دو قسم اجرا می شود که یک قسم آموزشی است که در راستای حمایت های روانی به گروه هدف داده می شود و مخاطب آن گروه های محلی و عموم مردم است و پتانسیل روانی برای انسان ایجاد می شود.
غلامرضایی افزود: در طول ده سال گذشته ۴۵ محله تحت پوشش طرح قرار گرفته اند و در حال حاضر ۱۳ موسسه و NGO با بهزیستی همراه بود و ۳۲ محله فعال تحت پوشش این طرح حمایت قرار دارند که طی این طرح آموزش کمک های اولیه٬ بهداشت روان و غیره به مخاطبین داده شده است.
وی عنوان کرد: قسمت دوم کار آموزش گروه های تخصصی است تا بتوانیم از تخصص آنها برای مدیریت بحران استفاده کنیم. تمام تلاش ها و آموزش ها جهت مداخله به هنگام است در غیر این صورت٬ تمام تلاش ها بی نتیجه است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در طول اتفاقات و بلایای طبیعی٬ اختلالات عصبی و افسردگی برای فرد آسیب دیده پیش می آید و از همین رو اقدامات مداخله گرانه می تواند بازدارنده از بسیاری مشکلات روانی باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها