مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان:

لزوم توجه بیشتر مردم به صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی

مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان بر لزوم توجه بیشتر مردم به صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۷۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از آب منطقه ای هرمزگان، هوشنگ ملایی گفت: با توجه به اینکه اکثر جامعه هدف و ارباب رجوع ما در روستاها و مناطق دور از شرکت قرار دارند ما به دنبال این هستیم که فاصله ها و پیچ و خم های اداری را به حداقل برسانیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: در همین راستا برای اولین بار در کشور و در بین شرکت های آب منطقه ای به زودی مرکز پاسخگوئی به شکایات مردمی شرکت آب منطقه ای هرمزگان راه اندازی می شود تا ضمن تسریع در حل مشکلات و پاسخگوئی مردم مجبور نشوند ضمن صرف از هزینه از نقاط دور به مرکز استان بیایند و کارهایشان با سرعت بیشتری دنبال شود.

ملائی اظهارداشت: امروز جامعه و دستگاه ای موفق خواهد بود که بتواند با ابزار در دسترس اش ارتباط محکم تری بین مردم و حاکمیت برقرار کند و ما اعتقاد داریم باید در تمام مباحث، مردم به یاری دولت و دستگاه ها بیایند و اگر مردم به حل مسائل و مخاطرات ورود نکنند کارایی دولت کم می شود زیرا دولت پشتوانه اش از مردم است و برای رفاه همین مردم تلاش می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به وضعیت منابع آب ابراز داشت:امروز بحث آب یک بحث نه تنها محلی و منطقه ای بلکه به یک بحث فرا منطقه ای و جهانی تبدیل شده است چنانچه اگر دقت کنید ریز گرد هایی که شاید در بخشی از کشور مشاهده شود حاکی از عملکرد کشوری دیگر در حوزه ی بهره برداری از منابع آبی است که تاثیرات بسزایی بر کشورهای همسایه می گذارد.

وی تصریح کرد: کشور ایران کشوری با متوسط بارندگی بسیار کم است و استان هرمزگان نسبت به متوسط کشور ۳۰ درصد از بارندگی کمتری برخوردار است و از دیگر مشکلات استان این است که کل پراکندگی و پراکنش بارندگی در استان در طول دو یا چند روز اتفاق می افتد.

ملائی با اشاره به وضعیت مطلوب استان از لحاظ شرایط توسعه اقتصادی و کشاورزی بیان داشت: تمام شرایط خوب در استان هرمزگان برای توسعه جمع شده است اما مسئله ای که استان از آن رنج می برد مسئله ی بهره وری خصوصا در حوزه ی آب است ؛ متاسفانه در بحث کشاورزی و استفاده از آب در این بخش بهره وری لازم صورت نپذیرفته است  و امروز کشاورزی و آبی که ما به کشاورزان می دهیم باعث قوی تر شدن آنها از لحاظ اقتصادی نشده است که باید اصناف کشاورزی در این زمینه نقش فعال تری را ایفا کنند و با ما همکاری بیشتری را داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان خاطر نشان کرد: عملکرد ما باعث شده است که وضعیت منابع آب زیر زمینی بسیار بد بشود و امروز همه ی دشت های استان هرمزگان با چالش و مشکل اضافه برداشت روبرو باشند که مسئله ای بسیار خطرناک و نگران کننده است به طوری که از حدود ۷۴ دشت در استان هرمزگان امروز همه ی دشت های ما با بحران اضافه برداشت روبرو هستند.

ملائی خاطر نشان کرد: از مجموع ۷۴ دشت در استان هرمزگان ۴۶ دشت جزو دشت های مهم محسوب می شوند و حدود ۹۰ درصد از چاه های آب هم در همین ۴۶ دشت حفاری شده است.

وی تاکید کرد: اگر مردم به سمت صرفه جویی و بازنگری در بحث منابع آب زیر زمینی نروند ما شاهد گسترش بحران فرونشست و فروچاله ها در سایر نقاط استان خواهیم بود.َ

ارسال نظرات
آخرین اخبار