ایجاد اشتغال در خانواده های زندانی ؛ عامل مهم درپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید زمینه اشتغال خانواده زندانیان را فراهم کرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۸۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با مدیرکل و کارکنان زندان‌های استان گفت: هرمزگان با صنایع دستی بسیار غنی، می‌تواند محل درآمد خوبی برای اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان باشد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه از ایجاد نمایشگاه بزرگی برای فروش دست ساخته‌های مددجویان و خانواده‌های آنان حمایت می‌کند گفت: صنایع دستی هرمزگان طرفداران زیادی در دنیا دارد و باید این تولیدات در معرض دید قرار بگیرد.
وی افزود: باید برای اشتغال زندانیان تدبیر ویژه‌ای اندیشده شود و هنر و مهارت‌های آنان را از تولید به پول تبدیل کرد.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه حبس آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد افزود: در قانون حبس ضعف‌هایی وجود دارد و باید با حمایت از خانواده زندانیان مشکلات آنان را کاهش داد.
آیت الله نعیم آبادی گفت: کارکردن در زندان‌ها از سخت‌ترین کار‌ها است و کارکنان زندان‌ها باید فشار روحی فراوانی را تحمل کنند.
مدیرکل زندان‌های هرمزگان نیزگفت: ۲۰ رشته فنی و حرفه‌ای برای مددجویان در زندان‌های استان آموزش داده می‌شود و برای ۴۰۰ نفر آنان هم شغل ایجاد شده است.
علی استادی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است افزود: ۸۶ حافظ قرآن در زندان‌های استان تربیت شده اند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ زندانی با بدهی ۱۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند و هم اکنون نیز ۱۳۲ زندانی با بدهی ۵۰ میلیارد تومان منتظر یاری نیکوکارانند.
در پایان این دیدار یکی از دست ساخته‌های مددجویان زندان بندرعباس به نماینده، ولی فقیه در هرمزگان اهدا شد.
 
 
ارسال نظرات