به همت قرارگاه جهادی فرستادگان امام رضا(ع) بسیج سازندگی خراسان رضوی:

۴۵ دستگاه کانکس به زلزله‌زدگان روستای علی‌آباد سرپل ذهاب تحویل داده شد

مدیر اجرایی عملیات خدمت‌رسانی قرارگاه جهادی فرستگان امام رضا (ع) بسیج سازندگی استان خراسان رضوی مستقر در روستای علی‌آباد منطقه سرپل ذهاب استان کرمانشاه، از تحویل ۴۵دستگاه کانکس ساخت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران باهمت جهادگران اعزامی به این روستا خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۰۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
جواد سلطان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج درخراسان رضوی؛ گفت: به لطف خداوند و تلاش و همت جهادگران قرارگاه جهادی فرستادگان امام رضا علیه‌السلام بسیج سازندگی استان خراسان رضوی مستقر در روستای علی‌آباد منطقه سرپل ذهاب استان کرمانشاه، ۴۵ خانوار این روستا براثر تخریب منازل در چادر بسر می‌بردند که طی شب گذشته به کانکس‌های ساخت قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه اسکان گرفتند.

وی افزود: از ۷۳خانوار این روستا ۴۵خانوار خانه‌هایشان تخریب‌شده بود که در فاز نخست خدمت‌رسانی در چادرهای امدادی اسکان گرفتند و همزمان با عملیات زیرسازی و کرسی چینی مراحل استقرار آنان در کانکس‌ها به‌سرعت آغاز گردید.

وی تصریح کرد: به‌منظور تسهیل در زندگی مردم این روستا خدماتی همچون لوله‌کشی در متراژ تقریبی ۵۰۰متر برای آب‌رسانی و برق‌رسانی به چادرها و کانکس‌ها نیز صورت گرفته شد.

مدیر اجرایی روستای علی‌آباد در خاتمه با تأکید بر نقش همراهی و همکاری مردم منطقه در تسریع کار جهادی یادآور شد: طی نشست صمیمانه‌ای که با اهالی منطقه داشتیم از آن‌ها خواستیم تا خود نیز به میدان کار و تلاش بیایند که به الحمدالله با اقبال خوبی روبرو شدیم و مردم در همه مراحل کار در کنار جهادگران هستند که توانستیم عملیات استقرار کانکس‌ها، نصب در پنجره و اسکان مردم را سرعت ببخشیم.

در ادامه این گفت‌وگو مسئول دوره‌ای پشتیبانی قرارگاه فرستادگان امام رضا (ع) بسیج سازندگی استان خراسان رضوی، با اشاره به این‌که یکی از مشکلات عدیده هم‌وطنان زلزله‌زده تأمین اقلام خوراکی و تهیه غذای گرم است چون بسیاری از وسایل زندگی‌شان در زیر آوار از بین رفته بود و دسترسی به امکانات پخت‌وپز را برای آنان دشوار است گفت: از طریق شناسایی ظرفیت‌های موجود در منطقه و رایزنی با یکی از موکب‌های مستقر توانستیم روزانه ۴ هزارپرس غذای گرم در بین روستاهای تحت پوشش استان در منطقه توزیع کنیم.

حسین محمد پور در همین باره اضافه کرد: با رایزنی انجام‌شده با یکی از هیئت‌های مذهبی استان یزد مستقر در منطقه توانستیم با تأمین مشارکتی نیروی انسانی در آشپزخانه و اختصاص ۲دستگاه خودروی پشتیبانی، غذای گرم را به چادرهای اهالی منطقه برسانیم.

وی با اشاره به این‌که در این مدت در کنار توزیع غذای گرم و نان، خدماتی همچون تهیه ملزومات ضروری نظیر بخاری‌برقی، پتو، آب‌معدنی، کنسرو و تعدادی کیف و لوازم‌التحریر نیز در بین دانش آموزان اهالی منطقه توزیع شد، ادامه داد: یک و نیم تن میوه نیز در شب یلدا بین چادرها توزیع شد تا سهم کوچکی در شادی کودکان و همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده داشته باشیم.

وی در خاتمه با قدرانی از تمام مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه هم استانی‌های عزیز که با خیل کثیر کمک‌های خود صحنه‌های زیبایی از نوع‌دوستی را رقم زدند یادآور شد: امیدواریم با کمک مسئولان و نهادهای ذی‌ربط هر چه سریع‌تر مشکلات مردمان این دیار سامان گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار