خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استان همدان جزو رتبه‌های برتر در حوزه سوادآموزی است، گفت: امسال آن چیزی که در راستای سوادآموزی از سوی وزارتخانه برای استان مقرر شد به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت و 103.5 درصد تحقق یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۴۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

استان همدان جزو رتبه‌های برتر در حوزه سوادآموزی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی خزائی امروز در دیدار مسئولین آموزش و پرورش و کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی استان با امام جمعه شهرستان همدان با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت : 7 دی ماه سالرزو تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی از سوی امام(ره) حرکتی برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در استان در راستای افزایش نرخ سوادآموزی عنوان کرد: خوشبختانه طی 3 سال گذشته در حوزه سوادآموزی، آموزش و پرورش استان جهش بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه سوادآموزی در سال 92 در رتبه 29 بود، افزود: طی سه سال گذشته از نظر درصد پوشش جزو رتبه‌های برتر بودیم به طوری که در سال گذشته در این خصوص موفق به کسب رتبه دوم در سطح کشور شدیم.

وی تصریح کرد: امسال آن چیزی که در راستای سوادآموزی از سوی وزارتخانه برای استان  مقرر شد به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت و 103.5 درصد تحقق یافته است.

خزائی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در جامعه ضمن درخواست از آیت الله محمدی برای اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع سوادآموزی تصریح کرد: امروز افرادی که در استان بی سواد هستند به سختی پای کار می‌آیند در صورتی که سواد از ضروریات دنیای امروز است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه عنوان کرد: این یکی از ضروریات مهم جامعه است و انتظار داریم که با ترویج این فرهنگ در همدان بی‌سواد نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دولت اعتبار خوبی در جهت سوادآموزی هزینه می‌کند، یادآور شد: دولت برای هر نفر سوادآموز به مدرس 860 هزار تومان پاداش پرداخت می‌کند و علاوه بر آن سوادآموز را مورد تشویق قرار می‌دهد که جای افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات