خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: اگر در برابر نقشه ترامپ مبني اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي مردم جهاد نمی‌کردند اين اقدام صورت مي‌گرفت؛ اين حركت از نظر فرهنگی و ادامه جهاد بسيار مهم بود زيرا عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد است.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۷۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران از رده‌های مختلف سپاه فرماندهی و نیروی زمینی با بیان اینکه عملکرد انبیا برای ما الگو است اظهار کرد: انقلاب ایران دنباله راه پیامبران است. هر اندازه به آداب و احوال قرآن و پیامبران آشناتر باشیم؛ مسیر انقلاب روشن‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند انقلاب ما استمرار حرکت پیامبران خدا است زمانی که حالات و تاریخ پیامبران بررسی می‌شود نخستین اقدام آنها مبارزه با طاغوت بوده که از جمله طاغوت‌ها می‌توان به طاغوت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که در برابر خدا راهی در پیش گرفتند دارای قدرت هستند گفت: پیامبران با این طاغوت‌ها مبارزه کردند ولی شکل مبارزه آنها متفاوت است البته در ابتدا پیام را می‌رسانند و در صورت ناچاری جهاد می‌کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز ابتدا به شاه نصیحت کردند تا سرسپرده آمریکا و انگلستان نباشد ولی زمانی که نصیحت کارساز نیست باید طاغوت را از میان بردارند تا مردم نجات پیدا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت در فتنه حق و باطل با یکدیگر مخلوط می‌شود بنابراین هوشیاری و بیداری ضرورت دارد تا حق و باطل را تشخیص دهیم.

وی با بیان  اینکه حب مال و جاه و مقام فساد ایجاد می‌کند گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند بیدار باشید، فساد مال‌دوستی نسبت به دو گرگ درنده بیشتر است. سلطه‌گران به اندازه‌ای حب مال و مقام دارند که نصیحت بر آنها اثر نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر مردم جهاد نمی‌کردند انقلاب پیروز نمی‌شد برای زنده نگاه داشتن این فرهنگ باید وصیت نامه شهدا مطالعه شود زیرا شهدا پیام دارند بنابراین در روستاها و شهرها کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خداوند جهاد را برای عزت مسلمانان قرار داده است گفت: آمریکا قصد داشت مسجد الاقصی را از  فلسطینیان بگیرد و به رژیم صهیونیستی دهد در حالی که این رژیم حتی یک وجب خاک ندارد و با کشتار مردم این جایگاه را به دست آورده است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: این جایگاه را آمریکا و انگلیس برای آنها درست کردند؛ اگر مردم در برابر نقشه ترامپ مبنی اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جهاد نمی‌کردند این اقدام صورت می‌گرفت. این حرکت از نظر فرهنگی و ادامه جهاد بسیار خوب است زیرا عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد است.

وی یادآور شد: هشت سال جنگ تحمیلی طول کشید و دولت‌های مختلف به صدام کمک می‌کردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز باید در برابر دشمنان کینه‌توز استقامت داشته باشیم گفت: اکنون عزت و عظمت ما در نتیجه جهاد بوده و انقلاب ما انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) است یعنی باید زمینه برای ظهور ایشان فراهم شود.

ارسال نظرات