استاندار آذربایجان‌شرقی:

کمک به ایجاد اشتغال وظیفه شرعی/حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذار باید در اولویت قرار گیرد

استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراغه گفت: اگر می‌خواهیم شغل ایجاد کنیم باید از دست سرمایه‌گذار بگیریم نه از پایش و این یک اصل بوده و باید به سرمایه‌گذار احترام بگذاریم.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۴۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش  با بیان اینکه کارهای خوبی در شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: بخش خصوصی در حوزه دیالیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده، همچنین اتوبان هشترود به مراغه یکی از پروژه‌های مهم بوده که باید تسریع پیدا کند.

وی افزود: با توجه به وجود نفت در کشور، زمانی دولت پول نفت را داشت و دوست داشت همه کار بکند اما در چند سال اخیر براساس اصل ۴۴ و ابلاغ بحث خصوصی‌‌سازی، دولت نه تنها حق سرمایه‌گذاری ندارد بلکه باید آنچه در دست دارد واگذار کند برای نمونه واحدهای بزرگی در استان واگذار شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت و چگونگی ایجاد اشتغال اضافه کرد: در همه دنیا بخش خصوصی بحث اشتغال را عهده‌دار شده و دولت‌ها این کار را نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله اینکه چه حمایت‌هایی باید بکنیم تا بخش خصوصی فعالیت خود را ادامه دهد، همه دستگاه‌ها و سازمان‌‌ها همه به نحوی در این مسئله نقش دارند.

خدابخش گفت: چندسال پیش قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شد یعنی موانع تولید باید رفع شود تا بخش خصوصی جان بگیرد و سرمایه‌گذاران چه داخلی و چه خارجی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شغل ایجاد کنیم باید از دست سرمایه‌گذار بگیریم نه از پایش و این یک اصل بوده و باید به سرمایه‌گذار احترام بگذاریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: سرمایه‌گذار می‌خواهد منفعت ببرد و دولت تنها مالیات می‌گیرد و کاری نداریم سود خود را کجا هزینه می‌کند، مهم این است که برای چندین نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: شغل برای جوان عزت می‌آفریند و هزینه زندگی‌اش را تامین می‌کند.

خدابخش گفت: اینکه برای ۸۰  نفر در یک واحد شغل ایجاد شده بسیار زیبا بوده، حتی انتخاب یک نام برای برند بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: اینکه فردی کنار تولید با یک بسته‌بندی مناسب به کشورهای دیگر صادرات کند، بزرگ‌ترین قابلیت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: همانگونه که به اسطوره‌های کشور احترام می‌گذاریم، باید به سرمایه‌گذار که چه بسا بیشتر از آنها عزیز هستند، احترام گذاشته شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال در بحث سلامت جامعه ادامه داد: سالانه ۱۸ میلیون هزینه یک زندانی است که دولت متحمل می‌شود، اگر نان حلال از دست جوان گرفته شود، دروازه نان حرام به صورت اتوماتیک به روی جوان باز می‌شود.

خدابخش تاکید کرد:کمک به ایجاد اشتغال یک وظیفه شرعی بوده و به لحاظ قانونی هم دولت تدبیر و امید این مسئله را در اولویت قرار داده است. 

وی ادامه داد: اینکه تبدیل منابع معدنی به یک محصول خوب است اما ساخت تجهیزات مقوله‌ای بسیار مهم‌تر بوده و باید توسعه یابد مخصوصاً در حوزه نفت این مسئله در استان باید انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲۰ میلیارد دلار برای تجهیزات نفتی در کشور هزینه می‌شود، از این فرصت با وجود ظرفیت‌های موجود باید بهره‌مند شد.

وی اضافه کرد: مراغه با توجه ظرفیت‌های موجود در شهرستان در حوزه ساخت تجهیزات می‌تواند بخش پتروشیمی سهمی برای خود بردارد.

خدابخش خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاران از تکنولوژی نانو استفاده می‌کنند و این مصداق عینی بیانات رهبری در خصوص تاکید بر درون‌نگری و برون‌نگری است.

وی با اشاره به ایجاد شرکت‌های خدمات‌رسان مبتنی بر فضای مجازی و نرم‌افزاری تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و یافتن بازار کار از جوانان انتظار می‌رود، تنها سیب مراغه را در فضای مجازی به فروش برساند، امروز تنها با استفاده از نرم‌افزار و تکنولوژی مشاغل بسیاری ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار