مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: وسعت و درنقش موثر صدا و سیما در تحقق اهداف سوادآموزی برگیری برنامه‌های صداو سیما و خبر و پوشش جمعیتی زیاد مخاطبان باعث شده این رسانه نقش اثر بخشی در تحقق برنامه‌های سوادآموزی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۳۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
هادی زارع پور در نشست مشترک مسئولان آموزش وپرورش و صدا و سیمای استان افزود: پوشش برنامه‌های سوادآموزی برای شناسایی و جذب بی سوادان در در سیما و خبر، تهیه و پخش برنامه رادیویی آوای سوادآموزی در طول سال و حضور کارشناسان در برنامه‌های مختلف از مهمترین برنامه‌های مشارکت صداوسیمای استان در امر سوادآموزی است.
وی به فعالیت‌های سوادآموزی اشاره کردوگفت: با توجه به توسعه مراکز یادگیری محلی برای ارتقاء مهارت‌های زندگی در ۷ مرکز یادگیری، استان به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را داراست.
مدیرکل صداوسیمای استان هم گفت:موضوع سوادآموزی از برنامه‌های اولویت دار این رسانه است. نقش موثر صدا و سیما در تحقق اهداف سوادآموزی
یوسف افشارنیا افزود: صدا و سیمای استان برای تحقق برنامه‌های سوادآموزی در تهیه و تولید برنامه‌های خبری با آموزش وپرورش مشارکت می‌کند.
وی گفت:تعدد مخطبان در آموزش وپرورش فرصت اطلاع رسانی وآگاهی یابی را در رسانه ایجاد کرده است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: تحقق برنامه‌های سوادآموزی مستلزم مشارکت همگانی است و در این بین رسانه نقش اساسی وتأثیر گذار دارد.
حمدالله خواهش نیک افزود: پوشش ۱۱۴ درصدی حلقه‌های کتابخوانی با جمعیت ۷۵۰ نفر در دوره تحکیم سواد و پوشش ۹۹ درصدی ۳ دوره تحصیلی سوادآموزی انتقال و تحکیم از فعالیت‌های سوادآموزی در ۴ ماهه اخیر است.
ارسال نظرات