مسئول سیاسی ناحیه امام سجاد (ع) مطرح کرد ؛
معاون سیاسی ناحیه امام سجاد (ع) گفت : متأسفانه با گسترش فضای مجازی با مشکل جدید سیل اظهارنظرهای غیرکارشناسی و نگرش‌های برآمده از نگاه سیاست‌زده مواجه‌ایم.
کد خبر: ۸۹۶۶۳۳۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، برادر پاسدار مولایی مسئول سیاسی ناحیه امام سجاد (ع)  در نشستی که با حضور پایوران و سربازان در حسینیه این ناحیه برگزار شد ، اظهار داشت :متأسفانه با گسترش فضای مجازی با مشکل جدید سیل اظهارنظرهای غیرکارشناسی و نگرش‌های برآمده از نگاه سیاست‌زده مواجه‌ایم.

ناجوانمردی سیاسی به‌ بهانه زلزله

وی گفت: با وقوع هر حادثه مثبت یا ناخوشایند در همان لحظات اول شاهد صدها پیام عموماً غیرکارشناسی و برآمده از جهل برخی مخاطبان در فضای مجازی هستیم که اذهان مردم را آلوده و نگاه آنها را توأم با ناامیدی می‌کند. زلزله‌ای در چند روز اخیر در نقطه‌ای از کشور اتفاق افتاد که علاوه بر مردم مصیبت‌زده آن سامان، همه مردم ایران را عزادار کرده است.

وی ادامه داد :به جرات می توان گفت که حدود 80 درصد کشور ما گسل دارد و ما یک کشور زلزله خیز هستیم. ما چاره ای جز این نداریم که با زلزله کنار بیاییم و با آن زندگی کنیم. آموزش بخش مهمی از مدیریت بحران است که در کوتاه مدت می توان به آن پرداخت.

مسئول سیاسی ناحیه امام سجاد (ع)  گفت: شهرهای بزرگ در معرض بحران های متعددی قرار دارند. از سیل و زلزله آلودگی هوا گرفته تا تروریسم  و تهدیدات بهداشتی و استحاله فرهنگ محلی و ... ما برای کنترل این بحران های متعدد چاره ای نداریم جز اینکه هر کدام از شهرهایمان یک برنامه جامع به روز کنترل ریسک داشته باشند. برنامه ای که انواع این تهدیدات را بر اساس فروانی و نتایج آن پدیده در صورت وقوع اولویت بندی کند. اگر چه دوره زمانی حوادثی مثل زلزله نزدیک به 7 ریشتر برای شهری مثل تهران و یا کرج تقریبا هر 200 سال است و این عدد نسبت به توکیو و لوس آنجلس که از شهرهای زلزله خیز دنیا هستند عدد بهتری است اما به دلیل وجود بافت های فرسوده ای که ما در شهر تهران و کرج و اطراف آن داریم می تواند از نظر پیامد نتایج فاجعه باری داشته باشد.

وی با بیان  اینکه اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در این زمینه علاوه بر تلخی زلزله، تلخی دیگری را با دروغ در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند گفت : اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در این زمینه علاوه بر تلخی زلزله، تلخی دیگری را با دروغ در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند تا این مسئله را القا کند که ایرانی‌ها حتی توان ساخت سازه‌های مقاوم را ندارند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد : رسانه ها در مواقع بروز بحران یکی از پایه های اصلی مدیریت بحران هستند ما حتما باید یک دستورالعمل ویژه با جزئیات کامل برای بحران های مختلف و مقابله با شایعات داشته باشیم.زلزله باید یکی از اولویت های همه دستگاههای اجرایی کشور باشد. ما اگر نمی توانیم فراوانی حوادث طبیعی را کنترل کنیم لاقل می توانیم که شدت تخریب مالی, جانی و روانی آنها را که با یک برنامه درست کنترل کنیم.

وی در پایان اظهار داشت : یکی از تجارب خوب دنیا در بحث مدیریت بحران کنترل بحران از پایین به بالاست ، ما هم باید از این تجارب استفاده کنیم. یعنی اینکه هر بخشی, شهری, شهرستان و استانی برای خودش یک برنامه مدیریت بحران داشته باشد و ما باید به این نهادهای محلی اختیارات بیشتری را واگذار کنیم. مدیریت متمرکز بحران از مرکز امروز دیگر جوابگو نیست.

 

 

خبرنگار بسیجی : فرهادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها