نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه تمام اقشار مردم در جامعه اسلامی باید از نعمت سواد بهره‌مند باشند، گفت: زکات علم هم باید با آموزش آنچه می‌دانید به دیگران پرداخت شود.
کد خبر: ۸۹۶۶۳۸۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با جمعی از مدیران آموزش و پرورش و سوادآموزی استان در سنندج اظهار کرد: تربیت و تعلیم انسان‌ها وظیفه مهمی است که امروز به عهده شما به عنوان متولی این حوزه قرار گرفته و باید قدردان آن باشید.

نماینده، ولی فقیه در کردستان، تکرار علوم و انتقال آن به دیگران را موجب برکت و رشد جامعه دانست و افزود: کسانی که مدام علم خود را بدون هیچ بخل و حسدی در اختیار دیگران قرار می‌دهد مسیر رشد و ترقی را با شتاب طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان موظف است زکات را در بخش‌های مختلف پرداخت کند، عنوان کرد: زکات علم هم باید با آموزش آنچه می‌دانید به دیگران پرداخت شود.

آیت الله شاهرودی، با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی، بیان کرد: توانایی نظامی، علمی و اقتدار ایران در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است و این موضوع برای جامعه جهانی اثبات شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در مباحث مختلف در برابر ایران کم آورده است، اذعان کرد: توسعه و تقویت علم و آگاهی از نیاز‌های اساسی در جامعه است و تمام اقشار مردم در جامعه اسلامی باید از نعمت سواد بهره‌مند باشند و در این راستا نباید از هیچ تلاشی فروگذار باشیم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان همچنین گفت: علم باید به درد انسان بخورد علمی که در زندگی انسان‌های هیچ تاثیری نگذارد ارزشی ندارد و اگر علم بر اساس نیاز و ظرفیت‌های جامعه ارائه شود دیگر با آمار بالای بیکاران مواجه نخواهیم بود.

آیت الله شاهرودی با بیان اینکه دین اسلام برای تمام زوایا و بخش‌های زندگی انسان برنامه دارد، تاکید کرد: در بحث تعلیم و تربیت باید از آموزش‌محوری دست برداریم و تعلیم و تربیت ما باید بر پایه پژوهش‌محوری باشد تا شاهد خروجی مطلوب باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بستر و ظرفیت بعد از پیروزی انقلاب در راستای توسعه و تعلیم و تربیت در ایران اسلامی فراهم شده است و اگر افرادی در این میان از این قافله عقب مانده‌اند به دلیل کم‌کاری و توجه خودشان بوده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات