شهید داریوش چاپاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران ستم شاهی با عشق به اسلام و حضرت امام (ره) در صف مجاهدین و مبارزین قرار گرفت و در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در منطقه، نقش فعالی داشته و جزء اولین کسانی بود که به عضویت کمیته انقلاب اسلامی شهر سنندج درآمد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۰۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهید داریوش چاپاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران ستم شاهی با عشق به اسلام و حضرت امام (ره) در صف مجاهدین و مبارزین قرار گرفت و در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در منطقه، نقش فعالی داشته و جزء اولین کسانی بود که به عضویت کمیته انقلاب اسلامی شهر سنندج درآمد.

با توجه به شکل گیری احزاب و گروهک‌های مزدور و ضد انقلاب در کردستان در اسفند ماه سال ۵۸ نامبرده به همراه تعدادی دیگر از همرزمان بومی خود با مراجعت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه و در معیت شهید بروجردی عازم تهران و به محضر مقام معضم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید چمران شرف یاب و ماموریت یافت که سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شاخه سنندج را تشکیل دهند و شهید چاپاری بعنوان مسئول عملیات سازمان دوشادوش دیگر رزمندگان مهاجر و انصار سپاه اسلام در پاکسازی منطقه از لوث وجود ضد انقلاب و گروهک‌ها و اشرار، روز‌ها و شب‌ها جانفشانی و به مجاهدت پرداختند تا این که در یکی از عملیات‌ها از ناحیه چشم و گوش مجروح و به افتخار جانبازی ۵۵ درصد نائل میگردند، اما از آنجایی که نامبرده با رهبر و مقتدای خویش عهد و پیمان بسته بود مشکلات جسمی و از دست دادن بینایی در عزم راسخش خللی ایجاد نکرده و به مبارزات خود ادامه می‌دهند و حتی در این راه چندین بار مورد ترور و سوء قصد ضد انقلاب قرار گرفتند و در نهایت شهید گرانقدر پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در پاسداری از انقلاب اسلامی در بیست و ششم آذر ماه سال ۸۴ (۲۶/۹/۸۴) در محله فیض آباد شهر سننندج ناجوانمردانه توسط ایادی استکبار و ضد انقلاب ترور و به فیض عظمای شهادت نائل گردیدند.

پیشمرگان مسلمان کرد قبل از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، و در زمانی که گروهک‌های ضد انقلاب قصد جدایی بخشی از خاک کشور عزیزمان را داشتند، سلاح به دوش گرفتند و جانشان را در طبق اخلاص نهادند و به مقابله با مزدوران استکبار جهانی رفتند. رزمندگان سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، چون افراد بومی منطقه بودند همیشه قبل از نیرو‌های سایر ارگان‌ها حرکت می‌کردند و به عنوان بلدچی و پیشمرگ راه را برای رزمندگان اسلام هموار می‌کردند.

خانواده این عزیزان به دلیل سکونت در مناطقی که در سیطره گروهک‌ها بود، رنج و مشقات فراوانی را متحمل شدند. بار‌ها خانه پیشمرگان تحت تهاجم خمپاره و نارنجک گروهک‌ها قرار می‌گرفت، ولی پیشمرگان مسلمان کرد خم به ابرو نمی‌آوردند و برای سربلندی ایران عزیز، همه این مشکلات را به جان می‌خریدند و در مقابل دشمنان انقلاب مردانه مقاومت می‌کردند.

تعداد زیادی از نیرو‌های سازمان پیشمرگان از چنان نیروی ایمان و رزمی برخوردار بودند که دشمن توان مقابله با این عزیزان را در میدان جنگ نداشت و به ناچار دست به ترور این عزیزان می‌زدند. پیشمرگ روح الله این بار پای صحبت‌های فرزند یکی از شهدای سازمان پیشمرگان مسلمان که شاهد لحظه شهادت پدرش بوده نشسته و گوشه‌ای از رشادت، دلاوری و از جان گذشتگی یکی از اعضای این سازمان را به تصویر کشیده است.

شهید داریوش چاپاری از صنف تعمیرکاران اتومبیل شهرستان سنندج بعنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۲ سازمان بسیج اصناف استان کردستان معرفی شده بود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات