خبرهای داغ:
برای حفظ آمادگی کادر درمانی و پشتیبانی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین هنگام بروز حوادث و بلایا، مانور مدیریت بحران، روز سوم دی 1396 در این مرکز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۳۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین برای حفظ آمادگی کادر درمانی و پشتیبانی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین هنگام بروز حوادث و بلایا، مانور مدیریت بحران، روز سوم دی 1396 در این مرکز برگزار شد.
محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین گفت: با آغاز این برنامه، بیماران مستقر در اورژانس که حال بهتری نسبت به سایرین داشتند، به بخش تحت‌نظر منتقل شدند و مجروحان فرضی پذیرش شدند. این افراد توسط آمبولانس‌های اورژانس به مرکز آورده شده بودند.
ادهمی افزود: در برنامه مذکور، با فراخوان نيرو در بخش اورژانس، رزیدنت‌های جراحی و بیهوشی، سوپروایزرها و پرستاران سایر بخش‌ها، پس از تماس نمادین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی(اورژانس) قزوین مبنی بر انتقال 12 بیمار به طور همزمان به این مرکز، در حضور مسؤولان بازدید کننده، خدمات درمانی ارایه داده شد.
حضور به موقع مسؤول تریاژ برای سطح بندي بیماران، فراهم کردن امکانات لازم برای جابجایی بیماران و انتقال برخي از آنان به رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، اتاق عمل و يا ساير بخش‌ها، تأمين سریع دارو و تجهیزات پزشکی در اورژانس و انتقال سریع برانکاردهای بخش‌ها به اورژانس و حضور به موقع اعضای تیم احیاء در اورژانس، از نکات قوّت این مانور اعلام شد. در اين مانور، نقاط ضعف مانورهاي قبلي، مانند: ازدحام افراد در اورژانس و اطراف بيماران، برطرف شد. در پایان عملیات نیز، وضعیت سفید توسط مرکز مدیریت بحران «EOC» دانشگاه اعلام شد.
مسؤولان مرکز، مدیر مرکز اورژانس استان، مدير عامل جمعيت هلال احمر، فرمانده نيروي انتظامي و مديركل پدافند غيرعامل استان، بر این مانور نظارت داشتند.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها