خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در دوران خدمت حجت الاسلام والمسلمین قابل مشاهده نشد که ایشان تحت تاثیر هیچ تهدید، تطمیع و تزویری قرار بگیرد و شجاعت، جدیت، زهد و وارستگی لازم را در مقابل تهدیدها از خود نشان داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۴۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای نگهبان استان قزوین در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در قرآن کریم خدای متعال با بیان هر مسئله‌ای چشم انداز و زمینه‌های ماندگاری آن را هم معرفی کرده و مسیرهای حفاظت و نگهداری آن را هم به بندگانش شناسانده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: زمانی که خدای متعال در قرآن کریم به نماز دعوت می‌کند، می‌فرماید هرکسی با در دست داشتن امکاناتی باید اقامه کننده نماز باشد؛ البته این موضوع به لیاقت افراد هم بستگی دارد.
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) در دعای خود از خداوند درخواست کرد لیاقت بندگی و برپایی عبادت و حفظ دین به ذریه ایشان عطا شود؛ هرکسی که دین، قرآن و نماز را فدای خواسته‌های خود می‌کند خائن به نماز و مردم است.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: هرکسی که جان و مال خود را فدای دین می‌کند همچون مجاهدان راه خدا، پدران و مادران شهدا، شهدای مدافع حرم و امام راحل، رزمندگان دفاع مقدس و رهبر معظم انقلاب جزو اقامه کنندگان نماز هستند.
وی گفت: برخی‌ها اقامه کنندگان مال، مقام و دنیای خود هستند و این افراد دچار خسران شده و با آبرو از دنیا نمی‌روند؛ اما اقامه کنندگان نماز با عزت و معنویت و با شخصیت و کرامت از دنیا می‌روند و این لیاقت را پیدا می‌کنند که مشمول دعای حضرت ابراهیم(ع) شوند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: زمانی که خدای متعال صحبت از اقامه نماز می‌کند پس از آن می‌فرماید؛ اقامه کنندگان نماز باید از آن حفاظت، حراست و حمایت کنند؛ نماز با رشوه، ربا، حرام خواری، فساد و فحشا ضایع خواهد شد.
وی عنوان کرد: اقامه کنندگان نماز اهل عمل به امر به معروف و نهی از منکر، انفاق و جهاد در راه خدا هستند و همه این موارد به معنای محافظت از نماز و حراست از دین است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند تمامیت دین را مثل نماز مطرح کرد اما به این موضوع اکتفا نکردند و به خاتم الانبیا (ص) در آخرین لحظات عمرشان فرمودند؛ با کامل شدن دین و بیان احکام شما باید برای حراست و نگهبانی از دین؛ جریانی را معرفی کنی و در همین راستا نیز ماجرای غدیرخم رقم خورد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه حراست از دین با معرفی امام و ولایت فقیه شکل گرفت، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و بزرگان شورای قانون اساسی، با عمل به این سیره قرآنی در حفاظت، نگهبانی و ماندگاری انقلاب، شورای محترم نگهبان را تاسیس کردند.
وی عنوان کرد: شکل گیری شورای نگهبان دارای یک مهندسی قرآنی است که بزرگان و علمای ما با راه اندازی این شورا، مهندسی خدایی را اعمال کردند تا این شورا از قانون اساسی، انقلاب، اجرای قانون و انتخابات همواره نظارت، حراست و حفاظت داشته باشد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: شورای نگهبان برای حفاظت از قانون اساسی و انقلاب شکل گرفت و در انتخابات‌های مختلف از آرای مردم حفاظت دارد و در هر فضایی که نیازمند حراست از قانون هستیم، شورای نگهبان در آنجا پیش بینی شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین قابل نیرویی بسیار شایسته برای خدمت رسانی در عرصه شورای نگهبان استان قزوین بود که خدمات وی قابل ستایش است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: در هیچ زمانی مشاهده نشد که حجت الاسلام والمسلمین قابل در دوران خدمتش تحت تاثیر هیچ تهدید، تطمیع و تزویری قرار بگیرد و شجاعت، جدیت، زهد و وارستگی لازم را در مقابل تهدیدها از خود نشان داد.
وی ابراز کرد: حجت الاسلام نصیری هم صدیق ارجمندی است که جایگزین حجت الاسلام قابل شده که قرار است در جغرافیای استان قزوین از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حفاظت و حراست کند.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: برای زحمات جدی حجت الاسلام قابل که امانت شورای نگهبان را به برادر گرانقدر خود می‌سپارد اجر و پاداش اخروی خواهان هستیم و برای حجت الاسلام نصیری از خدای متعال طلب توفیق داریم تا از سه عنصر تهدید، تطمیع و تزویر با شجاعت، زهد و بصیرت عبور کند.
وی در پایان عنوان کرد: همه فرزندان انقلاب و دین در استان قزوین از جریان بابصیرت شورای نگهبان دفاع می‌کنند و یار و یاور حجت الاسلام نصیری خواهند بود تا رسالت خود را در مسیر حفظ انقلاب و نظام به نحو احسن انجام دهد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها