سید ساجد یعقوبی
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه شبكه هاي اجتماعي در كنار تهديدات و آسيب ها، مزايا و محاسني دارد، گفت: استفاده از شبكه هاي اجتماعي بايد هوشمندانه، مدبرانه و متناسب با سواد رسانه اي باشد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۵۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

استفاده از شبكه هاي اجتماعي بايد هوشمندانه و متناسب با سواد رسانه اي باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ كريم نوري در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعامل مثبت و سازنده مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي و فرماندهي انتظامي در استان گفت: قطعاً اين تعامل گامي موثر در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و توسعه اقدامات فرهنگي با محوريت سالم سازي فضاي جامعه و افزايش شور و نشاط اجتماعي است.

وي ضرورت توسعه آموزش هاي همگاني در حوزه شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: والدين بايد در كنار اهتمام جدي به افزايش سواد رسانه اي كنترل منطقي و نظارت مستمر بر رفتار فرزندان در استفاده از شبكه هاي اجتماعي داشته و همواره آنان را نسبت به تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي متوجه سازند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اردبيل با تبيين و تشريح بايد و نبايدهاي شبكه هاي اجتماعي بيان داشت: شبكه هاي اجتماعي در كنار تهديدات و آسيب ها مزايا و محاسني براي كاربران داشته، پس ضروري و اجتناب ناپذير است تا در استفاده از شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي هوشمندانه، مدبرانه و متناسب با سواد رسانه اي عمل كرد.

سرهنگ نوري با تأكيد بر اينكه استكبار جهاني با تبليغ و ترويج شبكه هاي اجتماعي فرهنگ و اسلاميت ملّت ايران را نشانه گرفته و به دنبال ايجاد رخنه و تسلط بر ارزش هاي اسلامي و باورهاي ديني ملّت مسلمان است، تصريح كرد: سست كردن بنيان نهاد مقدس خانواده، امپرياليسم فرهنگي، ترويج بي بند و باري، عدم احساس مسئوليت در زندگي شغلي و خانوادگي و دور كردن جوانان از ارزش هاي اسلامي مهمترين تهديدات شبكه هاي اجتماعي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اردبيل در خاتمه بر تداوم برگزاري نشست علمي ـ تخصصي با محوريت آسيب هاي اجتماعي تأكيد كرد.

ارسال نظرات