یادواره ی شهدای قرآنی که اعم از شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی است با حضور ۳۲۰ خانواده شهید قرآنی، مدافع حرم و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی جمعه ۸ دی ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۵۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ رحیم قربانی رییس سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ در تشریح برنامه های پنجمین یادواره ی شهدای قرآنی سال 1396 گفت: پنجمین یادواره ی "سوره های سرخ" در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای قرآنی، جمعه ۸ دی ماه از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

وی ادامه داد: این یادواره که اعم از شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی است با حضور ۳۲۰ خانواده ی شهید قرآنی و مدافع حرم و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی برگزار خواهد شد.

قربانی افزود: شعار اصلی این یادواره، "شهدای قرآنی، پرچمداران بصیرت" و با  محوریت شهدای قرآنی در آوا و نوا خواهد بود.

دبیر همایش سوره های سرخ با اشاره به حضور ۲۵۰ اثر آوا و نوایی به دبیرخانه این همایش اضافه کرد: از چند ماه پیش فراخوان جشنواره ی سوره های سرخ در آوا و نوا در فضای مجازی انتشار داده شد که نتیجه آن ارسال بیش از ۲۵۰ اثر از گروه های هم خوانی و خوانندگان با موضوع شهدای قرآنی، ایثار و شهادت بود که از برگزیدگان آن تجلیل خواهد شد.

 وی ضمن دعوت از همه عاشقان قرآن و عترت علیهم السلام در این مراسم ابراز کرد: این برنامه به همت سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ و با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان های مختلف قرآنی برگزار می شود.

رییس سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ در پایان گفت: هر ساله یک رویکرد و محور اصلی برای همایش سوره های سرخ در نظر گرفته می شود که در سال اول به شکل عمومی در برج میلاد برگزار شد.

در سال دوم به نام هر شهید قرآنی، یک گروه چهل نفره تشکیل شد و یک دوره ختم کامل قرآن جهت هدیه به روح پاک شهدای قرآنی صورت گرفت.

سال سوم با محوریت شهدای قرآنی در قاب هنر برگزار شد و در ادامه، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری: خط، نقاشی؛ سفال و سرامیک فیلم زینت بخش این محفل بود.

در سال چهارم، محوریت بر روی شهدای قرآنی مدافع حرم تمرکز داشت و در نهایت یادواره ی امسال با محوریت آوا و نوا برگزار می شود که در این محفل کلیه گروه های همخوانی و خوانندگان ایثار، مقاومت و شهادت به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در آخر از برگزیدگان آثار منتخب تجلیل به عمل خواهد آمد. 

ارسال نظرات