خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: آدمی با بهره گیری از دو قدرت تفکر و تعقل و ملاک قرار دادن قرآن می‌تواند تاثیرات استفاده از فضاهای مجازی را در زندگی خود ببیند و میزان بهره‌وری خود را از این فضا تحت کنترل قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۷۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص نقاط مثبت و منفی استفاده از فضاهای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی همچون چاقویی است که می‌توان از آن بهره مفید و یا غیرمفید برد.
وی ادامه داد: آسیب‌های فضای مجازی بسیار بیشتر از نقاط مثبت آن بوده و در صورتی‌که مورد غفلت قرار گیرد از اختیار کاربر خارج شده و ناخواسته انسان را از واقعیات دور کرده و به بیراهه می‌کشاند.
این مسئول استفاده بدون حد و مرز از فضاهای مجازی را طرح و برنامه‌ای از سوی دشمن دانست و تبیین کرد: استفاده بی‌رویه از فضای مجازی عاملی بسیار تاثیرگذار برای انحراف جامعه و مردم است و باید هوشیار بود.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین تشریح کرد: آسیب‌های فضای مجازی همچون درخت پیچکی است که اگر در همان روزهای اول با آن مقابله نشود به سرعت رشد کرد و به زودی سبب نابودی جامعه خواهد شد.
عباسی اضافه کرد: مستکبرین با استفاده بی حد و مرز ایرانیان از فضاهای مجازی وارد صحنه شده و می‌خواهند به واسطه این شیطان رنگارنگ اهداف خود را پیش برده و سبب متلاشی شدن جامعه اسلامی شوند.
وی تفکر و تعقل را دو عامل مهم برای دور ماندن از مضرات فضاهای مجازی عنوان کرد و گفت: آدمی با بهره گیری از دو قدرت تفکر و تعقل می‌تواند تاثیرات استفاده از فضاهای مجازی را در زندگی خود ببیند و میزان بهره‌وری خود را از این فضا تحت کنترل قرار دهد.
این مسئول قرآن را از دیگر عوامل موثر در دورماندن از آسیب‌های فضاهای مجازی بیان کرد و افزود: ما با ملاک قرار دادن قرآن و بهره‌گیری از بحث‌های مرتبط با موضوع مورد نظرمان می‌توانیم خود را از آسیب‌های فضاهای مجازی دور نگه داریم.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین دولت الکترونیک را یکی از مزایای استفاده از فضاهای مجازی دانست و مطرح کرد: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توانیم در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنیم ولی این‌که بگویی استفاده از فضای مجازی هیچ آسیبی را به همراه ندارد یقینا بیانگر غلبه تفکر غربی در وجود ما است.
عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما باید از افراط در استفاده از فضاهای مجازی دوری کرده و استفاده از آن را به حداقل برسانیم جراکه سبب دوری دلها از یکدیگر و عدم توجه به صله‌رحم نیز می‌شود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها