خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

اقتصادمقاومتی، تنها کلید حل مشکل اقتصادی کشور

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رهبر انقلاب بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و آن را سرلوحه کار مسئولین عنوان کردند اما با این وجود برخی از مسئولین این توصیه ها را تنها بر روی کاغذ و دستورالعمل دانستند و از آن استفاده ای نکردند که اگر جدی گرفته می شد، امروز وضیعت اقتصادی بهتری را شاهد بودیم.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۸۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص معضلات عدیده اقتصادی و نوسانات قیمت کالاهای حیاتی و مصرفی مردم اظهار کرد: بروز مشکل در بحث مسائل اقتصادی با بالا رفتن نرخ ارز و دلار بیشتر می شود که کنترل این قیمت ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است.
وی تبیین کرد: کنترل نوسانات قیمت کالا بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است که متاسفانه در برخی موافق حتی با وجود هشدارها و راهکارهای مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، به درستی به وظایف خویش عمل ننموده است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و آن را سرلوحه کار مسئولین عنوان کردند اما با این وجود برخی از مسئولین این توصیه ها را تنها بر روی کاغذ و دستورالعمل دانستند و از آن استفاده ای نکردند که اگر جدی گرفته می شد، امروز وضیعت اقتصادی بهتری را شاهد بودیم.
نادری در ادامه افزود: بخشی از این نوسانات هم به صادرات و واردات مربوط می شود که نیاز است با هدایت صحیح اقتصاد دورون زایی را افزایش داد.
وی با اشاره به رکود بازار به علت واردات بی رویه مطرح کرد: با واردات کالاهای غیرضروری تنها سبب به چالش کشیده شدن اقتصاد داخل خواهیم شد که به انزوا رفتن شرکت های داخلی و قدرتمندی رقبای خارجی را در پی خواهد داشت.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: برای پیشرفت در این حوزه در ابتدا نیاز است که تولیدگران محصولات با کیفیت بالاتری تهیه و با صادرات مناسب گامی در جهت بهبودی وضعیت اقتصادی بردارند.
نادری همچنین اضافه کرد: در این بین سایرین نیز با حمایت ها ی خود از قبیل اعطای وام، خرید محصولات داخلی و البته فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات داخل می تواند این بهبودی را محقق سازد.
این کارشناس با اشاره به قیمت و کیفیت نامتوازن در بین کالاهای داخل و خارج تشریح کرد: برخی از کالاهای داخل با قیمت بالایی که دارند سبب می شوند مردم برای خرید به سراغ کالاهای خارجی با قیمت پایین تر بروند.
وی عنوان کرد: در فروش محصولات داخلی تبلیغات نیز نقش بی بدیلی داشته و با ارائه تبلیغ صحیح و مناسب از طریق صدا و سیما و حتی مجامع علمی در این جهت می توان اصلاحاتی را به وجود آورد.
نادری در بخش پایانی یادآور شد: اگر اقتصاد دانان با بینش و آگاهی کافی راه مناسبی برای اینچنین مسائل پیدا کنند بی شک اقتصاد، اینگونه به بی راهه نمی رود و البته در این میان حمایت از تولیدگران داخل و در مواقع لزوم گوشزدهایی در جهت بهبود کیفیت می تواند بسیار تاثیرگزار باشد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها