رئیس‌جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی، حمله موشکی نیروهای یمنی به پایتخت عربستان را محکوم و بر ضرورت همکاری برای مقابله با نقش ایران در منطقه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۵۱۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

 

امانوئل ماکرون

 

به گزارش سرویس بین‌الملل بسیج خبرگزاری بسیج، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، عصر یکشنبه با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان( واس) گزارش داد، مکرون در این تماس تلفنی، حمله موشکی اخیر نیروهای یمنی( وابسته به انصارالله) به ریاض، پایتخت عربستان را محکوم و اعلام کرد فرانسه با عربستان در مقابله با هرگونه اقداماتی که امنیت این کشور را تهدید می‌کند، همکاری می‌کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه با طرح اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران، بر ضرورت مقابله با اقدامات «بی ثبات کننده» ایران در منطقه تاکید کرده است.

ماکرون مدهی شد: «موضع فرانسه درقبال نقش تخریبی ایران و حمایت آن از شبه‌نظامیان حوثی( انصارالله) از طریق ارسال موشک‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن عربستان و ثبات منطقه، آشکار است.»

یگان موشکی ارتش یمن، نوزدهم ماه جاری میلادی یک فروند موشک بالستیک را به کاخ پادشاهی «الیمامه» در ریاض شلیک کردند. مقام‌های سعودی طبق روال مدعی شده‌اند که سامانه پدافند هوایی عربستان موشک مهاجم را رهگیری و منهدم کرده است.

ارسال نظرات