خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین تاکید کرد :
قاسمی گفت: در حال حاضر ۲۴۰ مدرسه با ظرفیت یک تا ده دانش آموز وجود دارد که همین موضوع اهمیت ساماندهی نیروی انسانی را دو چندان می کند
کد خبر: ۸۹۶۶۵۳۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی با حضور حمید علیین معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش٬ سالار قاسمی مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین و جمعی از مسوولان نواحی و مناطق آموزش و‌پرورش استان قزوین در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد‌.
قاسمی در این نشست بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته در حوزه نیروی انسانی هنوز مشکلات جدی در پایه دوازدهم پابرجا بوده و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وی گفت: پایه نهم و انتخاب رشته چالش ملی است که دولت باید در این زمینه وارد عمل شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مازاد نیروی انسانی در مقطع متوسطه ساماندهی شد که کار سختی بود و در این زمینه عدم تناسب جنسیتی معظلی جدی است در کشور که می توان به طور مثال مازاد نیروی خانم و کمبود نیروی انسانی آقا در استان قزوین را نام برد.
قاسمی افزود: به دلیل استقرار پایه دوازدهم مجبور شدیم تا با جذب نیروی فنی و حرفه ای نیروهای کاردان خود را از دست بدهیم.
وی عنوان کرد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و اضافه شدن ۵۰۰ کلاس درس در سال آینده٬ نیاز به ۵۰۰ کارگاه مجهز خواهیم داشت. اولویت اول آموزش و‌پرورش ساماندهی نیروی انسانی است که نشان دهنده اهمیت موضوع است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اجرای استقرار پایه نهم اضافه کرد: برای ۱۰ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم هزار و ۲۰۰ معلم نیاز داریم و در همین راستا به ۸۰ آزمایشگاه نیاز خواهیم داشت.
قاسمی با اشاره به تدریس معاونان و مدیران مدارس یادآور شد: به جهت کمبود حمایت های مالی و افزایش مهارت و دانش در حال حاضر ۳۱۳ نفر فعال در کلاس های درس تدریس می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در جذب نیروهای فنی و حرفه ای اقداماتی انجام شده و آموزش و پرورش نگاه کارشناسی به مسائل داشته ایم اما در زمینه ساماندهی نیروی انسانی معضلات جدی در آموزش و پرورش داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مدرسه با ظرفیت یک تا ده دانش آموز وجود دارد که همین موضوع اهمیت ساماندهی نیروی انسانی را دو چندان می کند.
قاسمی گفت: ماه گذشته اولین جلسه در رابطه با استقرار پایه دوازدهم برگزار شد و مشکلات نیروی انسانی٬ تجهیزات و امکانات در پایه دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود نا این معضلات برطرف شده و اعتبارات ویژه برای تجهیز هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای ‌در نظر گرفته شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها