رئیس سازمان نخبگان استان زنجان:

طرح ملی "شهاب" اجرامی شود

طرح "شهاب" یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی از مقطع ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی طرحی است که با حمایت بنیاد ملی نخبگان در استان زنجان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۱۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان نخبگان استان زنجان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجااز اجرای طرح ملی "شهاب" با هدف شناسایی استعدادهای برتر خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان استان زنجان در حمایت از استعدادهای برتر و بهرگیری از موقوفات استان و جهت ارتقای سطح بهروری موقوفات همراه با خود اشتغالی نخبگان در سوی علم و فناوری آنان توسط اوقاف اقدامات متعددی شده است .

وحید رشتچی با اشاره به اینکه اقدامات بنیاد نخبگان استان زنجان در راستای شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان با هدف ارتقای سطح علمی اجرایی می‌شود، افزود: یکی از طرح‌‎های مهم اجرایی در این بخش طرح "شهاب" یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی از مقطع ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی طرحی است که با حمایت بنیاد ملی نخبگان در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح "شهاب" و کمک به نخبگان به منظور تربیت استعدادهای برتر در حوزه‌های علمی اجرا می‌شود، اظهار داشت: حمایت از مخترعان و در نهایت اینکه آنها سیر تکامکلی خود را حفظ کنند، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

رئیس سازمان نخبگان استان زنجان با اشاره به الگوسازی و تکریم از بزرگان، تصریح کرد: در این طرح چه افراد و بزرگانی که در قید حیات هستند و چه کسانی که در تاریخ هستند، نیز تکریم می‌شوند. 

رشتچی با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی در حمایت از نخبگان وجود دارد، افزود: اما با این وجود دیدگاه‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری موجب شده است که حمایت از نخبگان به خوبی انجام شود. 

رئیس سازمان نخبگان استان زنجان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه اوقاف و بنیاد نخبگان نیز خبر داد و گفت: هدف از این کار حمایت از نخبگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موقوفات و توانمندی‌های عظیم جامعه است.

ارسال نظرات