خبرهای داغ:
مسئول امور خدام مصلای قم مطرح کرد

آغاز جذب و پذیرش خادم در مصلای قم

مسئول امور خدام مصلای قم گفت: با توجه به جایگاه و قداست والای نماز جمعه افرادی که مایل به خدمت‌رسانی به مؤمنین هستند می‌توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا نماز ظهر و عصر به واحد امور خدام مصلای قدس قم مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۴۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

آغاز جذب و پذیرش خادم در مصلای قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ علی مدرسی با اشاره به جایگاه نماز جمعه اظهار داشت: نماز جماعت به‌ویژه نماز جمعه جایگاه بسیار والا و رفیعی در دین مبین اسلام در ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر خدمات ارزنده خدام ستاد اقامه نماز جمعه قم در برپایی باشکوه این فریضه الهی و دیگر امور جانبی در این مکان مقدس افزود: نماز پرفیض جمعه در شهر قم نیز به‌موازات شهرهای دیگر کشور هر هفته باشکوه خاصی برگزار می‌شود و در برپایی این امر مبارک نیز عده‌ای از خادمان و مشتاقان مشغول خدمت‌رسانی‌های موردنظر بوده که از این منظر نیز اقدامات آن‌ها بسیار ارزشمند است.

مسئول امور خدام مصلی قدس قم تصریح کرد: بعد از بازگشت نماز جمعه از شبستان حرم مطهر به این مکان تحولات مناسبی در بخش‌های مختلف مدیریتی اتفاق افتاده و بخش‌های مختلف ستاد اقامه نماز جمعه نیز ساماندهی شده که بخش خدام ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

 مدرسی ادامه داد: انتظامات، پشتیبانی، امور فرهنگی و امنیتی ازجمله بخش‌های مهم در برگزاری نماز جمعه هستند که در این‌ بین وظیفه واحد انتظامات ستاد اقامه نماز جمعه شامل آماده‌سازی محوطه مصلی برای اقامه نماز جمعه، نظم و انتظامات موردنیاز برای اتصال نماز جماعت و هدایت نمازگزاران به صحن‌های مصلی است.

وی بخش فرهنگی را یکی دیگر از بخش‌های مهم در نهاد نماز جمعه دانست و عنوان کرد: برپایی غرفه‌های فرهنگی و مباحث پرسش و پاسخ، مشاوره، غرفه کودک و مسابقات و کارهایی از این قبیل ازجمله اموری بوده که در واحد فرهنگی ستاد نماز جمعه قم در طول سال انجام می‌شود.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: واحد پشتیبانی مصلی نیز در طول برگزاری نماز جمعه وظیفه آماده‌سازی تجهیزات و امکانات برای برپایی نماز جمعه، امانت‌داری، انتقال سالمندان به محوطه نماز جمعه و دیگر امور هم‌راستا در این زمینه را انجام می‌دهد.

مسئول امور خدام مصلی با اشاره به این‌که مسئله امنیت نماز جمعه بر عهده نیروهای بسیجی خودجوش است، افزود: به‌طور متوسط 100 برادر و نزدیک به 150 خواهر در بخش‌های مختلف مصلای قدس مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 مدرسی با تأکید بر آغاز جذب خدام افتخاری در ستاد نماز جمعه قم گفت: با توجه به جایگاه و قداست والای نماز جمعه افرادی که مایل به خدمت‌رسانی به مؤمنین متدینین انقلابی هستند می‌توانند هرروز از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر و عصر به واحد امور خدام مصلی قدس قم مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار