یک اقتصاددان گفت: اخیرا بانک مرکزی با رونق دادن به بازار معاملات سکه تلاش می کند تا رونق را از بازار ارز بگیرد که این کار به حاشیه پرداختن و انحراف از اصل موضوع است.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۱۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، بانک مرکزی را مخل نظام سرمایه گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: امروز متأسفانه بانک مرکزی به مانعی برای رشد سرمایه گذاری در بخش تولید تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: دولت هیچ برنامه ای برای تنظیم بازار پولی و مالی و بازار کالا و خدمات ندارد و این موضوع اقتصاد کشور را آسیب پذیرتر می کند؛ اخیرا بانک مرکزی با رونق دادن به بازار معاملات سکه تلاش می کند تا رونق را بازار ارز بگیرد که این کار به حاشیه پرداختن و انحراف از اصل موضوع است.

این اقتصاددان با تأکید بر لزوم رونق دادن به بازار تولید ملی گفت: اینکه تلاش شود به واسطه پررنگ کردن بازار سکه و طلا رونق را از بازار ارز گرفت اشتباه است، بلکه تمام تلاش دستگاه های اقتصادی بخصوص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید برای افزایش سرمایه گذاری در صنایع و تولیدی های داخلی باشد تا اقتصاد کشور به معنای واقعی رونق پیدا کند.

ارسال نظرات