ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غوطه غربی دمشق آنقدر عرصه را بر تروریست‌ها تنگ کرد که دیگر عناصر جبهه النصره نتوانستند مقاومت کنند، برخی از آنها اسیر شدند، برخی دیگر به لبنان و اراضی اشغالی گریختند و برخی دیگر توافق مصالحه را پذیرفتند.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۶۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عصر دوشنبه حلقه محاصره را بر تروریست‌های جبهة النصره در غوطه غربی دمشق تنگ‌تر کرد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای مقاومت مواضع تروریست‌ها را در مناطق  «مغر المیر، تل مروان و بیت جن» را بشدت بمباران کردند و  عملیات خود را به سمت «مقام الشیخ عبد الله» ادامه دادند.

نیروهای سوری در این عملیات موفق شدند در مزارع بیت جن پیشروی داشته باشند و کنترل مناطق اطراف مقام الشیخ عبدالله را به دست گیرند.

در ادامه این عملیات، ارتش سوریه موفق شد کنترل سه نقطه جدید را به دست گیرد و با نیروهایی که از شمال در حرکت بودند، تلاقی داشته باشد و مغر المیر را از مزارع بیت جن جدا کند.

پس از این حملات بود که ارتش سوریه توانست کنترل مناطق «الکنایات» واقع در شمال «حرفا» و «تلة عامر» را به دست گیرد و به سمت مطقه «عزیز و رجم القناص» پیشروی کند.

تروریست‌ها هم که شاهد این پیشروی بودند، از ارتش سوریه خواستند که عملیات نظامی خود را متوقف کند و اعلام کردند که آماده‌اند همه شروط ارتش را پذیرفته و ظرف مدت 48 ساعت به استان ادلب بروند.

استان ادلب تنها استان در سوریه است که تقریبا به طور کامل هنوز تحت اشغال گروههای مسلح و تروریستی مثل «جبهة‌النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و گروهکهایی مثل احرار الشام است.

در این میان، افراد مسلحی که خواستار باقی ماندن در این منطقه هستند، به وضعیتشان رسیدگی قضایی خواهد شد.

برخی از عناصر النصره نیز به صورت جمعی در چند محور پا به فرار گذاشتند و شمار زیادی از آنان نیز به اسارت ارتش درآمدند.

منابع محلی به الوطن گفتند که سرکرده‌های گروههای تروریستی به «جبل الشیخ» بویژه مرزهای لبنان و «شبعا» فرار کردند و برخی دیگر نیز به سمت مرزهای اراضی اشغالی رفته و به دامان اسرائیل پناه بردند.

به گفته این منابع، از دو روز گذشته مذاکراتی میان ارتش سوریه و نمایندگانی از گروههای مسلح تروریستی در این منطقه در جریان بوده است. سرکرده‌های تروریستی نمی‌پذیرفتند که از این منطقه خارج شده و کنترل مناطق تحت اشغالی خود در جبل الشیخ را به دولت سوریه واگذار کنند و همین مسئله علت اختلافات داخلی در میان آنان شد.

کمیته مصالحه نیز روز گذشته برای چهارمین بار وارد بیت جن شده بود تا توافقی حاصل کند که بر اساس آن تروریستها عازم ادلب شوند و موفق به عقد توافق شد. لذا قرار است تا فردا یک گروه از تروریستها از این منطقه خارج شود و در صورتی که این توافق نقض نشود، سایر تروریستها نیز مانند همرزمان خود به ادلب منتقل خواهند شد.

تروریست‌ها به همراه خانواده‌های خود به ادلب منتقل می‌شوند، همه روستاهای جبل الشیخ در اختیار ارتش سوریه و نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت و ساکنان مغر المیر به خانه خود باز خواهند گشت.

پرچم سوریه نیز در مرتفع‌ترین قله های «التلول الحمر» به اهتزاز درخواهد آمد؛ ارتفاعاتی که ریف دمشق را از القنیطره جدا می‌کند.

در صورتی که تروریستها از این منطقه خارج شوند، پرونده آنان در غوطه غربی دمشق بسته خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات