خبرهای داغ:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:
رحمانی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌ها طی ۱۰ سال آینده بیش از ۵۲ درصد از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که معادل ۶ هزار و ۶۸۱ نفر می باشند.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۷۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی با حضور حمید علیین معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش٬ سالار قاسمی مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین٬ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مسوولان نواحی و مناطق آموزش و‌پرورش استان قزوین در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد‌.
خیرالله رحمانی بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین در امر ساماندهی نیروی انسانی اقدامات ویژه‌ای انجام گرفته که حاصل تلاش همکاران و جلسات تخصصی بوده است.
وی گفت: اجرای سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه مهمترین تکلیف آموزش و پرورش است که خوشبختانه استان قزوین در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای دو هزار و ۲۲۲ مدرسه است که ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر پرسنل و بیش از ۲۳۱ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت می‌کنند.
رحمانی افزود: در استان قزوین بیش از هزار و ۵۷ دانش‌آموز استثنایی و بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز پیش ‌دبستانی در حال تحصیل می باشند و نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات جدی در راستای تقویت پایه‌های تحصیلی می باشند.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در سال تحصیلی خاطر نشان کرد: یکی از مزایای طرح ساماندهی نیروی انسانی٬
پوشش تحصیلی روستاهای کم جمعیت در دوره متوسطه می باشد در حالی که تحصیل افراد لازم التعلیم در دوره ابتدایی به ۹۸ درصد، متوسطه اول ۹۶ درصد و متوسطه دوم به ۸۵ درصد افزایش یافته است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها طی ۱۰ سال آینده بیش از ۵۲ درصد از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که معادل ۶ هزار و ۶۸۱ نفر می باشند.
رحمانی گفت: با استقرار پایه دوازدهم در استان قزوین دانش‌آموزان ۳۹ هزار و ۶۵۴ دانش آموز وارد چرخه متوسطه شده و با این حساب
به هزار و ۱۲۵ نفر نیرو، ۳۱۳ کلاس درس متوسطه و ۳۰۰ کلاس درس فنی و حرفه‌ای نیاز است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها