مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:طی تفاهم نامه با دستگاه‌های اثر گذار برجامعه در زمینه فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های مشترک با آن‌ها درجهت آموزش و ترویج مفاهیم زیست محیطی اقدام شده است.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۷۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فتحی بیرانوند در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی افلاک اظهار داشت:مباحث زیست محیطی در جامعه و تاثیر مستقیم محیط زیست بر زندگی مردم بالاخص در بحث سلامت باید انجام فعالیت‌ها و چالش‌های این حوزه را همواره از طرق مختلف به اطلاع مردم به عنوان مطالبه گران اصلی در جامعه برسانیم.
 


وی با اشاره به نقش فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در حفاظت و حراست از محیط زیست به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدارافزود: طی تفاهم نامه با دستگاه‌های اثر گذار بر جامعه در زمینه فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های مشترک با آن‌ها درجهت آموزش و ترویج مفاهیم زیست محیطی اقدام شده است.
 


مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص نقش دستگاه قضا در کمک به حفظ محیط زیست گفت: خوشبختانه با تعامل صورت گرفته با دستگاه قضا در این استان برای تمام شهرستان‌های استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی تشکیل شده و نیز با رایزنی‌های صورت گرفته، قضات محترم برای جرایم زیست محیطی حداکثر مجازات‌ها را در نظر گرفته، که این اقدامات و مواردی همچون صدور احکام بازدارنده مانند حبس‌های بلند مدت و ابطال جواز حمل اسلحه و صدور احکام رفع تصرف کمک شایانی به حفظ محیط زیست در این استان نموده است.
 


وی خاطرنشان کرد: بااشاره به انجام سرشماری حیات وحش شاخص در این استان از وضعیت مطلوب و افزایش چشمگیر حیات وحش شاخص بالاخص گونه‌های کل، بز و پلنگ در مناطق تحت مدیریت خبر داد.


فتحی بیرانوند درخصوص انتخاب اداره کل محیط زیست لرستان به عنوان اداره کل برتر در حوزه فناوری در بین ادارات کل محیط زیست کشور گفت: اقداماتی از قبیل: طراحی و اجرای سامانه تجمیع دیتا ایستگاه‌های هوا بدون مراجعه حضوری که به صورت آنلاین قابل دسترس است و در حال حاضر برای کل کشور در حال اجرا می‌باشد، نرم افزار پایش منابع غیر زیستی، حمایت از طرح‌های کارآفرینی و کسب و کار سبز در حوزه‌های انرژی‌های نو، تصفیه فاضلاب با روش‌های فناورانه، بازیافت و سایر موارد دیگر موجبات کسب این رتبه را فراهم نمود.


وی با بیان اینکه کاهش آلودگی‌های ناشی از سیستم حمل و نقل شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ % آلودگی کلان شهر‌ها ناشی از وسایط نقلیه موتوری است؛ مدیریت انرژی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده از سوخت‌های پاک را در کاهش میزان آلودگی ناشی از سیستم حمل و نقل شهری موثر دانست.
ارسال نظرات