خبرهای داغ:
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش قزوین:
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش قزوین گفت: به ازای هر 750 دانش‌آموز باید یک مراقب سلامت در مدرسه حضور داشته باشد نیاز به 17 هزار مراقب سلامت است و تنها 7 هزار مراقب سلامت در مدارس کشور فعال هستند.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۱۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی با حضور حمید علیین معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش٬ سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مذیران و مسوولان مناطق و نواحی آموزش و پرورش در سالن جلسات آموزش وپرورش استان قزوین برگزار شد.
حمید علیین با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی دچار چالش‌ها و مشکلات جدی است که نیازمند مشارکت مسوولان برای دستیابی به هدف مطلوب می باشد.
وی گفت: یکی از این چالش ها توزیع نامتقارن نیرو و موضوع جنسیت نیروی انسانی است که با یک مدیریت نظامند مند می توان این مشکلات را برطرف کرد.
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال 92 بیش از 700 هزار ساعت نیروی مازاد داشتیم در حالی که امسال این رقم به 35 هزار ساعت مازاد رسیده و بر همین اساس مجموعا 500 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد.
علیین با اشاره به بازنشستگی نیروی انسانی افزود: در 4 سال اخیر 180 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته شدند که طی این امر بیش از 10 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی به آنها پرداخت شده است.
وی با اشاره به شاهکار آموزش و پرورش در امر پوشش تحصیلی عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش با نیروهایی که در حال حاضر در اختیار دارد بتواند پوشش تحصیلی را افزایش داد، شاهکار کرده است.
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر 15 هزار واحد آموزشی زیر 20 نفر دانش‌آموز در کشور داریم که نیازمند بررسی می باشد و می توان گفت که خوشبختانه استان قزوین در حوزه برنامه‌ریزی عملکرد خوبی داشته است.
علیین در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در بحث ساماندهی نیروی انسانی 10 سال با کمبود نیرو روبه‌رو خواهیم بود که فشار زیادی به آموزش و پرورش می آید و برای مقابله با این معظل باید از راه‌هایی به جز استخدام وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: در ردیف استخدامی٬ جذب نیرو در نظر گرفته نمی‌شود و سند منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش بر پایه آموزشی و همچنین پشتیبانی و اداری استوار است.
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر 31 هزار مربی پرورشی در مدارس مشغول به خدمت هستند در خالی که ما نیاز به ۱۲۱ هزار معاون پرورشی در سطح مدارس کشور داریم.
علیین بیان کرد: به ازای هر 750 دانش‌آموز باید یک مراقب سلامت در مدرسه حضور داشته باشد برهمین اساس نیاز کشور معادل 17 هزار مراقب سلامت است و این در حالی است که تنها 7 هزار مراقب سلامت در مدارس کشور فعال هستند.
وی عنوان کرد: شاخص اصلی و تعیین کننده چگونگی جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی تعداد دانش‌آموزان است که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۷۳ درصد نیروی انسانی خانم مشغول به فعالیت هستند و نیاز است تا این میزان را در نیروی انسانی آقا به ۹۳ درصد افزایش دهیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها