صرامی گفت: ما باید واقعیت را بپذیریم که مبارزه با فساد کالا و ارز طبق صحبت های مقام معظم رهبری پیگیری شود و در دستور کار جدی مسئولین قرار بگیرد تا به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۱۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

محسن صرامی؛ عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت نابسامان قاچاق کالا و ارز گفت:ما باید واقعیت را بپذیریم که اگر مبارزه با فساد کالا و ارز طبق صحبت های مقام معظم رهبری پیگیری شود ودر دستور کار جدی مسئولین قرار بگیرد،به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود:  مقام معظم رهبری تبیین و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل مهم برای مسئولین برشمردند و در ابتدای سال 96 در مشهد مقدس اعلام فرمودند که برای مبارزه با فساد و قاچاق کالا که ضربه سنگینی به تولید داخل می زند به دنبال سرچشمه ها باشید.تاکنون در کشور ما دستگاه های نظارتی و مسئول به دنبال سرچشمه ها نرفته اند تا با آنها مبارزه کند و من یقین دارم که سرچشمه های فساد و قاچاق و مبادی ورود  در کشور شناسایی شده است.

وقتی مقامات و مسئولین بالا رتبه کشور اعلام می کنند که گمرکات یکی از مبادی اصلی ورود کالا و قاچاق در کشور است نشان از نظارت بسیار ضعیف بر این محل ورودی قاچاق دارد.

 گمرک مهم ترین مبادی ورود قاچاق است/ نظارت ها بر قاچاق ارز و کالا بسیار ضعیف است

وی افزود: کنترل و مدیریت بر گمرکات کشور بسیار ضعیف صورت می گیرد از طرفی ما برای مبارزه با قاچاق ارز و کالا باید اقتضائات زمان را هم ببینیم یعنی اگر با ورود یک کالا به عنوان قاچاق مبارزه می کنیم باید دید که در کشور چقدر شغل ایجاد کرده ایم.

ارسال نظرات