کاهش 30 درصدی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در روزهای اخیر و رسیدن قیمت آن از حدود 20 هزار دلار برای هر بیت کوین به 12 هزار دلار زنگ‌های خطر را برای سرمایه گذاران به صدا درآورده است.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۲۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، بیت کوین که در ابتدای عرضه در 4 سال قبل ارزش چندانی نداشت و تنها برابر با یک دلار بود در نیمه دوم سال 2017 رشد تصاعدی را تجربه کرد و به نزدیکی های 20 هزار دلار هم رسید، اما سپس شاهد بالا و پایین شدن هایی بوده و چند روز قبل تا 11 هزار دلار نیز پایین آمد.

در نهایت با فرارسیدن تعطیلات کریسمس بیت کوین شرایط بهتری پیدا کرد و قیمت آن افزایش پیدا کرد و ابتدا به 14 هزار دلار و سپس به 15 هزار دلار افزایش یافت.

اما علیرغم این افزایش قیمت باز هم کسانی که در یک هفته اخیر این ارز دیجیتال را خریداری کرده اند، ضرر کرده اند و نمی توانند از خرید خود خوشحال باشند.

این بالا و پایین شدن ها بر روی ارزش سهام شرکت هایی که بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند نیز تاثیر منفی داشته است. ارزش سهام شرکت هایی مانند Long Blockchain، Overstock.com، Riot Blockchain  و Marathon Patent Group در چند روز اخیر به همین علت بین 2 تا 15 درصد کاهش یافته است. لذا به نظر می رسد افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند بهتر است برای خرید بیت کوین عجله نکنند.

ارسال نظرات