سخنگوی دولت گفت: آمار و ارقامی که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین مطرح می‌شود، گمانه زنی است.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۷۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه( 5 دیماه) در محل نهاد ریاست جمهور برگزار شد، درباره افزایش قیمت تخم مرغ توضیحاتی داد و گفت: قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال باثباتی را داشته است، از فروردین تا تیرماه امسال کاهش قیمت این محصول را داشتیم.

وی ادامه داد: اما از مرداد به دلیل کاهش میزان تولید داخلی مقداری از توان صادرات کاهش یافت، مشکلی که برای ایران و برخی از کشورهای دیگر پیش آمد بر تولید تخم مرغ اثر منفی گذاشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازارشیوع آنفلوانزای حاد و معدوم شدن بیش از 23 میلیون تن مرغ تخمگذار بوده است، تصریح کرد: 14 تا 20 درصد از محصول واحدهای تولیدی ما را این مقدار مرغ معدوم شده تشکیل می داد، در ژاپن ،کره و چند کشور دیگر.. هم این مشکل وجود داشت.

نوبخت اضافه کرد: برای سلامت جامعه دستگاه های نظارتی با سرعت و دقت عمل می کنند، دولت امسال 100 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت ها تصویب کرد که 30 درصد آن پرداخت شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات حدود 19 هزار تن تخم مرغ را داده است، گفت: 22 هزار تن هم در مسیر مجوز گرفتن است و 110 تن تخم مرغ هم در حال ترخیص از گمرک است؛ رئیس جمهور دستور داد تا با فوریت به میزان نیاز بازار واردات انجام تا مشکلات برطرف شود. 

نوبخت با اشاره به اینکه دولت بر سیاست مهار تورم در بودجه 97 تاکید دارد، تصریح کرد: دولت اجازه نمی دهد مردم زیر بار فشار تورم زندگی کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تاجر نیست و به آرامش مردم و ثبات اقتصادی توجه دارد، اضافه کرد: رئیس جمهور و دولت از اینکه قیمت ارز در برابر ریال بالا برود به شدت مخالف است.

سخنگوی دولت اعلام کرد: آمار و ارقامی که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین اعلام می‌شود، گمانه زنی است.

 نوبخت گفت: به زودی قیمت تخم مرغ به قیمت واقعی خود بازمی‌گردد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره سامانه ملی دستمزد، اظهار کرد: سازمان اداری استخدامی مقدمات این کار را فراهم کرده است و گزارش می دهند.

این خبر در حال تکمیل است....

 
 
ارسال نظرات