مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه خبر داد

توزیع 6 هزار کانکس در مناطق زلزله‌زده روستایی/ اتمام اسکان موقت تا پایان دی/ ارائه تجهیزات گرمایشی طی روز آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 6 هزار کانکس در مناطق زلزله‌‌زده روستایی توزیع شده است، گفت:‌ تا 10 روز آینده با توزیع 2 هزار کانکس دیگر کار اسکان موقت به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۷۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  رضا محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه به 10شهرستان، 24 بخش و 62 دهستان آسیب وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این زلزله مهیب 620 فوتی، اضافه کرد: 2 هزار و 900 مصدوم با بالگرد به استان‌های تهران، همدان و البرز اعزام و 7 هزار و 817 مصدوم نیز با آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی به قرارداد با سپاه حضرت نبی‌اکرم در راستای ساخت کانکس اشاره و بیان کرد: قرارداد 80 میلیارد تومانی برای ساخت و نصب 8 هزار کانکس با سپاه بسته شده است.

محمودی از پایان اسکان موقت تا پایان دی‌ماه جاری خبر داد و گفت: تاکنون 5 هزار و 371 کانکس در مناطق زلزله‌‌زده روستایی و 214 کانکس در مناطق شهری توزیع شده است که با توزیع 2 هزار کانکس دیگر کار اسکان موقت تا پایان دی‌ماه‌جاری به اتمام می‌رسد.

این مسؤول تصریح کرد: از این تعداد کانکس توزیع شده تعداد 611 کانکس‌ اهدای مردم و  219 کانکس نیز ارتش احداث کرده است.

به گفته وی، مدیریت بحران استان 23 جلسه از ساعات نخستین زلزله تا به امروز برگزار کرده که از 381 مصوبه این جلسات، 90 درصد مصوبات اجرایی شده است.

محمودیان با بیان اینکه هم‌اکنون 594 دستگاه در منطقه زلزله‌زده فعالیت دارند، خاطرنشان کرد:  369 صوتی پرواز تا به امروز در منطقه داشته‌ایم.

وی به توزیع اقلام ضروری بین زلزله‌زدگان اشاره و بیان کرد:  تعداد 53 هزار و 245 خانوار زلزله‌زده در مرحله نخست، اقلام ضروری را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: تجهیزات گرمایشی برای زلزله‌زدگان تا سه روز آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار