نیروهای ضربتی سوریه آماده آغاز عملیات علیه تروریست‌ها؛
ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود قصد دارد، عملیاتی علیه تروریست‌های جبهه النصره در ریف‌های حماه و ادلب آغاز کند، بدین منظور جنگنده‌های سوری و روسی با بمباران پیاپی مواضع تروریست‌ها، مقدمات عملیات زمینی را فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۸۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  ارتش و نیروهای مقاومت به همراه جنگنده‌های سوری مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در ریف استان‌های حماه و ادلب هدف قرار داده و می‌دهند.

یک منبع نظامی به گروه اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی گفت که تمرکز میدانی ارتش سوریه از حملات تروریست‌ها در نزدیکی «محرده» متأثر نمی‌شود و نیروهای زمینی ارتش به آزادسازی «الرهجان و أم دالی» در ریف شرقی حماه نزدیک شده‌اند.

این منبع تأکید کرد که نیروهای مقاومت از اطراف «تل خنزیر، بلیل و الطلیسیة» در حال پیشروی به سمت روستای «ابودالی» در ریف ادلب هستند و این مسئله احتمال آزادسازی مناطق بیشتری در روزهای آتی را افزایش داده است.

نیروهای رنجر ارتش سوریه که عملیات خود را به تازگی در صحرای این کشور به پایان رسانده اند، آماده هستند که نخست ریف جنوبی حلب را آزاد کرده و از آنجا عازم ریف ادلب و حماه شوند و بر این مناطق نیز مسلط شوند؛ چرا که این مناطق از نظر جغرافیایی با هم در ارتباطند.

جنگنده های سوری و روس، بانکی از اهداف موحود در این منطقه را در اختیار دارند که که پیش از آغاز عملیات زمینی، در حال انهدام این اهداف هستند. روز گذشته جنگده‌های سوریه و روسیه مواضع تروریست‌ها در نوار شمالی استان حماة را هدف حملات مکرر و شدید قرار دادند.

وبگاه خبری «مراسلون» هم گزارش داد که ارتش سوریه به طور بی‌سابقه ای در حال حملات بی وقفه به مواضع تروریستهای النصره در ریفهای ادلب و حماه است.

یک منبع نظامی به این وبگاه خبر داد که ارتش سوریه مقدمات نظامی و لجستیکی لازم را برای یورش به مواضع النصره در حماه و ادلب فراهم کرده است.

منابع خبری معارض نیز اعلام کردند که مواضع تروریستها در روستاها و شهرکهای زیر بمباران شده است: «عطشان، أم حارتین، قبیبات أبو الهدى،  المشیرفة، أبو دالی، المریجب، مریجب المشهد، تل الأغر،  قصر ابن وردان، المسلوخیة، الجنینة، بیوض، التفاحیة، الرهجان، الشیخ برکة و اللطامنة».

روزنامه الوطن نیز گزارش داد که نیروهای سوری در محور روستای المشیرفه با تروریستهای «ضربتی» النصره درگیر شدند و موفق شدند چندین تن از آنان را از پای درآوردند.

جنگنده های سوریه در ریف ادلب نیز یک مقر فرماندهی تروریستها را در غرب «تل طوقان» هدف قرار دادند که به طول کامل منهدم شد.

ادلب چهارمین منطقه از «توافق آتش‌بس مناطق چهارگانه» است؛ توافقی که یکی از نتایج مذاکره «آستانه» است و قرار است با آتش‌بس، زمینه گفت‌وگو و مصالحه در آن فراهم شود.

بعد از قنیطره، ریف دمشق و شمال حمص، اکنون ادلب نیز هدف این طرح است اما جبهة النصره، شاخه نظامی القاعده در سوریه که اکنون با نام «جبهة فتح الشام» (یا ائتلاف هیئة تحریر الشام) شناخته می‌شود و بخش قابل توجهی از استان ادلب و بخشی از شمال استان ریف حماة و ریف غربی حلب را در اشغال دارد، از این توافق مستثنی شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات