خبرهای داغ:
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت:

78 کشور وارد کننده فرش ایران

فرشچی عنوان کرد: 29 کشور جزو خریداران عمده فرش دستباف ایران هستند که بر همین اساس در سال گذشته، 78 کشور وارد کننده فرش ایران بوده اند
کد خبر: ۸۹۶۶۹۸۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین محمد مهدی فرشچی موحد معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در مراسم گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین بیان کرد: رشد صادرات فرش ایران نشان می دهد که این صنعت در مسیر توسعه صادارت در حال رشد است.
وی گفت: 290 میلیون دلار صادرات سال 94 و 359 میلیون دلار برابر رشد 33 درصدی در سال 95 صادرات فرش دستباف ایرانی داشته ایم و امیدواریم که در سال جاری نیز به پیشرفت هایی بیش از این دست یابیم.
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: 29 کشور جزو خریداران عمده فرش دستباف ایران هستند که بر همین اساس در سال گذشته، 78 کشور وارد کننده فرش ایران بوده اند.
فرشچی در ادامه عنوان کرد: از بین کشورهای وارد کننده فرش ایران٬ 29 کشور با حدود 351 میلیون دلار واردات بیشترین میزان خرید فرش ایران را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود:از 29 کشور خریدار عمده فرش دستباف ایرانی، 13 کشور آسیایی، 11 کشور اروپایی، 4 کشور آمریکایی و یک کشور آفریقایی بوده اند.
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران خاطر نشان کرد: در این بین بیشترین میزان صادرات فرش دستباف ایران به کشورهای آسیایی با 140 میلیون دلار بوده که این امر نشان دهنده برتری ایران در تولید این محصول اصیل در منطقه و آسیا است.
فرشچی خاطر نشان کرد: قدمت فرش ایران بسیار زیاد است و در این زمینه ما دارای سبقه ای طولانی هستیم و بر همین اساس در بسیاری از نقاط دنیا این محصول ایرانی دارای شهرت زیادی است و موجب بالندگی ما به این هنر و صنعت با قدمت سه هزار ساله است.
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: فرش دستباف ایرانی صادراتی و برونگر بوده و همین امر یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که در صنعت فرش کشور بسیار مشهود است و تولید و صادرات فرش دستباف ایران در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرشچی ادامه داد: ما از استان ها می خواهیم تا پیشنهادات خود را مبنی بر ارائه طرح های خود را در زمینه حمایت از هنر صنعت فرش بیان نمایند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار