خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمد تقی محمدیان؛ رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، به عیادت هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی، استاد مرتضی شریفی رفت.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۲۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی به همراه تعدای از پرسنل حوزه هنری استان به دیدار مرتضی شریفی، هنرمند نقاش تبریزی رفت و از این هنرمند متعهد و انقلابی استان در عرصه نقاشی عیادت کردند.

حجت الاسلام محمد تقی محمدیان در این دیدار گفت: تکریم از هنرمندان پیشکسوت متعهد و انقلابی وظیفه ما است و خوشحالیم که امروز در منزل این هنرمند سرشناس حوزه هنری هستیم.

وی با بیان اینکه تکریم از هنرمندان متعهد، تکریم هنر انقلاب است، افزود: ارج نهادن به پیشکسوتان عرصه هنر وظیفه گرانسنگی است که باید آن را قدر بدانیم و در تمامی زمینه های هنری از پیشکسوتان دیدار نماییم.

حجت الاسلام محمدیان در بازدید از آثار نقاشی استاد مرتضی شریفی در دیوارهای منزلشان، خاطرنشان کرد: تابلوها و آثار فوق نشان از ضمیر پاک استاد شریفی است و به خوبی مشخص می شود که استاد درونیات زیبای خود را در قالب نقاشی های زیبا ارائه نموده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات همسر مکرمه استاد، اظهار داشت: بی گمان بخش بزرگی از موفقیت های استاد مرتضی شریفی مرهون همراهی همسر هنردوست و دلسوز ایشان است.

استاد مرتضی شریفی متولد 1318 تبریز بوده و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلاب حوزه هنری استان بوده و گام های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشته است.

وی بیش از 30 سال مدرس هنر نقاشی بوده و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان و داوری جشنواره متعدد هنرهای تجسمی را بر عهده داشته است.

ارسال نظرات