فرمانده قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان
فرمانده قرارگاه خدمات‌رسانی شهید محسن عباسی گفت: در حال حاضر با توجه به اقداماتی که انجام شده است شرایط عادی به منطقه بازگشته و قرارگاه در دو روستای این منطقه مشغول به ساخت مسجد است.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۳۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ عبدالحسین یوسفی شامگاه دوشنبه ۴ آذر در روستای تپه ماران دشت ذهاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرارگاه شهید عباسی سپاه بیت‌المقدس کردستان ۴۸ ساعت پس از حادثه زلزله در دشت ذهاب مستقر شد، اظهار کرد: با فرمان مقام معظم رهبری در خصوص یاری‌کردن تمام بخش‌های نظامی به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه، مسئولیت امداد و خدمات‌رسانی به تمامی روستا‌های کرمانشاه به سپاه واگذار شد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد ۶ روستا در خصوص خدمات‌رسانی بر عهده سپاه بیت‌المقدس کردستان گذاشته شده است، عنوان کرد: روستا‌های تپه ماران، برخ و باران علیا و سفلی، صالح کوچری، تایشه‌ای و بیشگان تحت خدمات‌رسانی این قرارگاه هستند.

یوسفی در ادامه با بیان این مهم که مجموع ۴۴۹ خانوار خدمات‌رسانی می‌شوند، ذکر کرد: تعداد جمعیت این ۶ روستا یک هزار و ۱۳۵ نفر بوده که این مهم بعد از زلزله ۵۴۴ نفر نیز اضافه‌شده است.

فرمانده قرارگاه خدماتی شهید عباسی گفت: قبل از زلزله تعداد ۲۹۰ خانوار در این روستا‌ها مستقر بودند که بعد از زلزله ۱۵۹ خانوار دیگر به جمعیت روستایی نیز اضافه شده است.

وی بابیان این مهم که اقدامات اولیه در این روستا‌ها انجام‌شده است، بیان کرد: تابه‌حال ۱۳۴ کامیون کمک‌های مردمی از جمله البسه، خوراک و سوخت به صورت بسته‌بندی و فله‌ای در میان مردم توزیع‌شده است تا خانواده‌های آسیب‌دیده از لحاظ روحی دچار مشکل نباشند و در حد امکان زندگی عادی را ادامه بدهند.

فرمانده قرارگاه خدماتی شهید عباسی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار لیتر نفت سفید میان روستایان پخش شده است، اظهار کرد: در روز‌های اول اکیپ‌های مهندسی در قرارگاه مستقر شدند و آوار برداری نیز توسط ماشین‌های سنگین آغاز شد.

یوسفی با اشاره به اینکه در هنگام آوار برداری ۳۰۰ گوسفند تلف شده از زیر آوار خارج شده است، خاطرنشان کرد: با کمک ناظرین دامپزشکی استان در خصوص جلوگیری از انتقال بیماری توسط لاشه این حیوانات در منطقه این مهم دفن شده اند تا در آینده هیچ‌گونه مشکل بهداشتی پیش نیاید.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در این روستا‌ها بالغ بر ۲۲ نفر فوت کرده‌اند، بیان کرد: قرارگاه خدماتی شهید عباسی سپاه بیت‌المقدس کردستان خدمات ویژه‌ای برای خانواده کشته شدگان در نظر گرفته است تا دلگرمی برای این خانواده‌ها باشد.

سرهنگ یوسفی در ادامه با تأکید بر این موضوع که خدمات و مایحتاج اولیه از سوی قرارگاه خدماتی شهید عباسی برای زلزله‌زدگان این روستا‌ها انجام‌شده است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اقداماتی که انجام‌شده است شرایط عادی به منطقه بازگشته و قرارگاه در دو روستای این منطقه مشغول به ساخت مسجد است.

 یوسفی به تفاهم فی‌مابین سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی در خصوص ساخت یک هزار و ۲۰۰ باب منزل برای مدد جویان اشاره کرد و افزود: در خصوص این تفاهم‌نامه خانه‌های که در حادثه زلزله آسیب دیده‌اند با کمک بهزیستی و بسیج سازندگی ساخته می‌شود که از این تعداد ۲۰ باب آن توسط سپاه کردستان ساخته می‌شود.


فرمانده قرارگاه خدماتی شهید عباسی در ادامه با بیان این مهم که خدمات پزشکی و بهداشتی به صورت مجانی در خصوص ۶ روستا تحت پوشش قرارگاه ارائه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های مهمی که این قرارگاه انجام داده جایگزین کردن کانکس به جای چادرنشینی است.

وی در ادامه گفت: تا به حال در مجموع هدایای مردمی و سپاه ۵۹۴ کانکس جهت رفاه بیشتر در میان روستایان پخش‌شده است.


فرمانده قرارگاه خدماتی شهید عباسی در پایان با اشاره به اینکه ۴ کیلومتر خط آب روستای تایشه‌ای انجام شده است، یادآور شد: هر کاری که دولت توان انجام آن را ندارد سپاه با تمام قوت این آمادگی را دارد که در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کند.
ارسال نظرات