مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
به منظور حمایت از مصرف کنندگان با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کاهش تعرفه واردات تخم مرغ از 55 درصد به 5 درصد به تصویب هیئت دولت رسیده تا با واردات این فرآورده به تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها کمک شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۳۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش قیمت اخیر تخم مرغ در استان زنجان ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت ها در کشور بوده است.

عبدالله جعفری با اشاره به اندکی کاهش عرضه تخم مرغ به دلایل بهداشتی در سطح کشورافزود: صرفا کاهش عرضه عامل افزایش قیمت این فرآورده نبوده و عمده دلیل آن افزایش نامتناسب قیمت ها ناشی از سودجویی برخی افراد در بازار به بهانه کاهش عرضه بوده است به طوری که شاهد تفاوت قیمت تا یک هزار و 500 تومان در مبادی خرده فروشی استان بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کاهش تعرفه واردات تخم مرغ از 55 درصد به 5 درصد به تصویب هیئت دولت رسیده تا با واردات این فرآورده به تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها کمک شود.

جعفری با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات تخم مرغ 2 دی ماه در هیئت دولت مصوب شده است، تصریح کرد: در این راستا تا پایان سال جاری فرصت ثبت سفارش برای تجار وجود دارد و تا پایان فروردین ماه نیز تخم مرغ وارداتی مهلت ترخیص از گمرک دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: همچنین به منظور شفاف سازی و عادلانه کردن قیمت ها در بازار استان زنجان در دهمین جلسه کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان مقرر شد اتاق اصناف با انتخاب و معرفی تعدادی عامل معتمد با اولویت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و تعاونی مصرف ادارات به اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ و تعاونی مرغ داران مرغ تخم گذار نسبت به توزیع عادلانه تخم مرغ در سطح بازار اقدام شود.

وی بیان داشت: در کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان قیمت نهایی عرضه تخم مرغ در فرآیند فوق، با شانه 7 هزار و 500 تومان و بدون شانه 7 هزار و 700 تومان پیشنهاد شده و مقرر شد پس از آن به تناسب افزایش و کاهش در نرخ بازار، این قیمت ها نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی های استان 8 هزار و 200 تومان بوده و قیمت های بالاتر از این گران فروشی است.

ارسال نظرات