یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد
صمدی بیان داشت: کی از اختراعات بنده در راستای کاهش مصرف، طراحی موتور جدید توربو پمپ گریز از مرکز است که مورد تایید دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه قم قرار گرفته و این اختراع ثبت شده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۳۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

بهروز صمدی مخترع و نخبه بسیجی و عضو بسیج علمی مهندسین قم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در این راستا، طراحی موتور جدید توربو پمپ گریز از مرکز است که مورد تایید دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه قم قرار گرفته و این اختراع ثبت شده است.

صمدی افزود: این موتور، موتور متفاوتی است که هم برای موتور خودرو و هم هواپیما استفاده می شود. موتورهای موجود حدود 60 درصد اتلاف انرژی دارند اما در این موتور اتلاف انرژی منفی به حداقل می رسد.

این مخترع بسیجی خاطرنشان کرد: این یک موتور کامل است. دانشگاه صنعتی اصفهان این موتور را پس از حدود 6 ماه بررسی تایید کرد.

عضو بسیج علمی مهندسین بیان داشت: این طرح یک طرح ملی است و برای ساخت و تجاری سازی آن به حمایت مسئولان نیاز داریم. از دانشگاه های خارج از کشور به بنده پیام دادند که اقامت و تمام امکانات را فراهم می کنیم تا این طرح ساخته شود اما سوال بنده از مسئولان این است که ما چرا نباید این موتور را در داخل کشور بسازیم؟ این موتور خیلی متفاوت است و کیفیت بالایی دارد.

 

ارسال نظرات