گزارش «بسیج» از اوضاع آشفته شیلات و نظارت بر آبزی پروری- 21
پس از تصویب غیرقانونی کمیسیون آبزی پروری سازمان شیلات و پس از لو رفتن این موضوع سازمان تعاون روستایی، جناب آقای ن در تاریخ 16 خرداد ماه شخصا نامه ای به معاون توسعه آبزی پروری می نویسد.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۴۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره:اتحادیه، تشکل ها و صنوف برای حمایت و پشتیبانی از حوزه خود تشکیل شده اند لذا توقع این است که مشکلات حوزه آبزی پروری و به خصوص پرورش ماهیان سردابی از طریق اتحادیه مربوطه خود حل و فصل شود اما وقتی این اتحادیه ها دچار فساد شده و 18 سال افرادی ثابت در آن اظهار نظر می کنند سیاست ها و برنامه ها به جای آنکه به نفع مردم و پرورش دهندگان ماهی باشد به نفع تعداد معدودی از افراد خواهد بود.

از طرفی سازمان شیلات و حوزه نظارت بر پرورش آبزیان کشور یکی از ارگان هایی  است که با غذای مردم و به طور مستقیم  با جان سر و کار دارد.تولید آبزی پروری و به خصوص ماهی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛اما ظاهرا  کسی با سازمان شیلات کشور کاری نداشته که چطور طی سالیان اخیر عمل کرده است.

عدم کنترل های سازمان های بالادستی موجب شده تا سازوکار قدرت در شیلات کشور حرف اول را بزند وذتنها افراد خاصی از رانت های اطلاعاتی و یا منافع مالی در این حوزه بهره مند شوند.خبرگزاری بسیج، قصد دارد با پرده برداری از سازو کار و قراردادهای مشکوک در حوزه نظارت پرورش آبزیان و سازمان شیلات کشور وقایعی را آشکار کند تا غذای مردم، و جان آنها فدای منافع و سود افراد خاص نشود.

گزارش بسیج حاکی از آن است که پس از تصویب غیرقانونی کمیسیون آبزی پروری سازمان شیلات و پس از لو رفتن این موضوع سازمان تعاون روستایی، جناب آقای ن در تاریخ 16 خرداد ماه شخصا نامه ای به معاون توسعه آبزی پروری می نویسد و جالب است که  این نامه به نام ریاست سازمان شیلات نوشته نمی شود.

 نامه مشکوک رییس اتحادیه ماهیان سردابی به سازمان تعاون روستایی

در این نامه آمده است: احتراما ضمن اعلام  ثبت اتحادیه سراسری ماهیان سردابی کشور و بر اساس تفاهم نامه فیمابین سازمان شیلات و سازمان تعاون روستایی پیگیری و با زحمات کارشناسان طی جلسات متعدد هر دو سازمان  اتحادیه ماهیان سردابی اجرایی شد.اخیرا مطلع شدیم که تفاهم نامه مشابهی نیز بین آن سازمان و وزارت تعاون ثبت شده است. لذا خواهشمند است اعلام فرمایید آیا این تفاهم نامه شامل ماهیان آبزی پروری می شود یا خیر؟ و اگر این چنین است ملاک تشکیل و پیگیری اتحادیه ماهیان سردابی در سازمان تعاون روستایی چه بوده است؟

بر اساس پیگیری های خبرنگار بسیج این نامه  16 خرداد تایپ می شود و در تاریخ 17 خردادماه به ثبت می رسد و در همان تاریخ 17 خرداد با قید فوری آقای دکتر ع ، معاون آبزی پروری سازمان شیلات پاسخ می دهد که تفاهم نامه مذکور با وزارت تعاون در خصوص فعالیت های صید و صیادی بوده است و تفاهم نامه موجود با تعاون روستایی به قوت خود باقی است و تشکل های آبزی پروری در این معاونت با اساس تفاهم نامه موجود بین سازمان شیلات و سازمان تعاون روستایی تشکیل خواهد شد.اما در تفاهم نامه ذکر شده است که تشکل های تعاونی ها و اتحادیه های صیادی و آبزی پروری تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

ارسال نظرات